PENGUMUMAN!!!

1. Pembaca di jemput untuk copy n paste entry kat sini. Sangat alu2kan..Moga dpt kebaikan bersama. Mintak jasa baik untuk sertakan link aku gak.hehe

2.Aku mintak maaf jika ada kekhilafan dlm penulisan ak. Aku just cuba belajar2 memberi je..

3.Sebarang perbincangan lanjut boleg email kepada aku zulgeologist@gmail.com. Takupun add je tanya melalui facebook aku je.


Blog aku ni ossem ke tak ossem??

Sunday, October 10, 2010

Gay Vs Dai'e

BENGANG!!!!!

xtau la kenapa rasa bengang sangat bila aku tahu adanye satu konsert yang tak sepatutnya dibenarkan di negara ISLAM ni. Bertambah bengang bila konsertnya bertembung dengan konsert Maher Zain. Terlalu banyak perbezaan yang berlaku. Dari tempat konsert, Penganjur, Sponsor, Publisiti dan segala bendanya berbeza. Mungkin ada yang cakap konsert Maher Zain pun sold out tiket dia. Tapi kita kena ingat kapasiti tempat konsert tu yang sangat berbeza. Auditorium MBSA hanya mampu memuatkan 1400 orang manakala konsert si lelaki GAY tu dibuat di stadium Bukit Jalil yang boleh memuatkan berpuluh ribu orang.

Melihat gambar2 aksi si Mamat Gay tu dah membuatkan aku bertambah2 bengang..waaaaaa..mana pergi ulama'2 Malaysia? Mana pergi Jakim? Mana pergi MAIS? mna pergi Menteri Agama?? Korang fikir la sendiri yang rancangan hiburan kat negara kafir pun ada yang ban artist gay ni sebab aksi lucah dia kat atas pentas. Dah la mengaku Gay secara terang2an. Pastu kalau korang tengok gambar dia memang memualkan. Nak upload kat blog aku ni pu terasa jijik. Korang tengok kat link aku bagi ni je la ye..

http://www.makbudak.com/2010/10/kami-bantah-konsert-adam-lambert-di.html 

ni lagi

Sangat berbeza dengan Maher Zain. Aku boleh katakan dia ikon Nasyid dunia. Kehadiran dia membuka mata bahawa Islam ni bukan jumud. Kita ada pilihan untuk berhibur dalam batasan syarak. Lagu2 dan lirik2 dia cukup menangkan dan membawa kita menghayati islam dan mendekatkan dengan Allah swt. Mungkin aku agak lambat mengenali Maher Zain berbanding kawan2 aku yang lain. tapi aku mula terpikat bila tengok video dia yang orang ada tag kat Fb aku tajuk open your eyes. Memang menyentuh perasaan. Sejak tu aku melayan lagu Maher Zain ni. Aku suggestkan korang cari la kat youtube. tapi aku tau pembaca blog aku ni semuanya dah jadi penminat tegar Maher Zain.


http://www.facebook.com/video/video.php?v=1224551025324&subj=1004798001

Entah la kawan2 aku sekalian. Teranyata aku sangat kecewa sekarang ni. Apa nak jadi la dengan negara islam kita ni. Ni la akibatnya bila kuasa tu berada di tangan orang yang tak sepatutnya. Ye memang orang itu islam. tapi mukminkah mereka??Aku pun bukan la baik sangat. Tapi still masih tahu lagi batasa syarak sikit2. Aku harap sangat takda dalam kalangan kalangan kawan aku yang pergi konsert mamat gay tu. Kalau aku tau ada kawan aku pergi aku akan bahan dia bahawa dia adalah penyokong kelab Gay tegar..haha

Lastly, bersama kita bermohon agar Allah melindungi negara islam kita dan memperkuatkankan barisan pejuang2 agama yang menginginkan agar islam berada di tempat sepatutnya..TAKBIR!!!

Sesungguhnya aku MEMBANTAH konsert Adam lambert. Bagaimana anda??

wallahualam

1 comment:

OREOO said...

dah nampak terang terangan macamana kerajaan sekarang memimpin negara.
lagi mau sokong =,=

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share link korang