PENGUMUMAN!!!

1. Pembaca di jemput untuk copy n paste entry kat sini. Sangat alu2kan..Moga dpt kebaikan bersama. Mintak jasa baik untuk sertakan link aku gak.hehe

2.Aku mintak maaf jika ada kekhilafan dlm penulisan ak. Aku just cuba belajar2 memberi je..

3.Sebarang perbincangan lanjut boleg email kepada aku zulgeologist@gmail.com. Takupun add je tanya melalui facebook aku je.


Blog aku ni ossem ke tak ossem??

Wednesday, March 27, 2013

Arus Baru : Pandangan Aku


Bismillahirrahmanirrahim…

Pada 19 March 2013 jam 14:26 aku menerima msg kat facebook tentang pandangan tentang Arus Baru. Kira dah lama jugak lah. Cuma sekarang baru terhegeh2 nak share kat blog. Cuma bahasa yang aku pakai bukan "aku ko". Dah  orang start ber "ana nta" aku layan je. Layanan untuk segenap lapisan masyarakat. haha

Mesej yang di terima :

salam. ana melihat enta ada memberi kritikan kepada AP berkaitan isu konsert. ana bukanlah ahli ISMA, tetapi ramai sahabat ana dari ISMA. oleh kerana enta org yang ana rasa o.k, ana nak tanya pendapat peribadi enta berkaitan arus baru. I.A ana terbuka dengan jawapan enta. ana juga menyokong perjuangan PAS.

Jawapan aku :

salam.ana bukan mengkritik.tp mencari kebenaran.tntg konsert tu ana x letak pun A.P sbg pesalah.yg salah adalah YPC.

Tntg Arus Baru pulak.ana pun ramai kawan ISMA.malah anak usrah ana pun join ISMA.haha.bg ana Arus baru ada betulnya dan salahnya.citranya bagus tp method x sesuai.

Ana x ckp PAS sempurna.pasal tu PAS sentiasa terbuka untuk menerima semua jemaah sbgai penyokong.PAS memerlukn golongan begini dlm melengkapkan diri.cth yg kte dpt lihat kpd JIM yg menyokong PAS. berlain dgn ISMA yg mengambil pendekatan melawan arus.malah lg teruk apabila pimpinannya mengeluarkn statement PAS sudah x releven kt msia.pergh.terbako gua dgn statement tu.

Ana suka mengambil kata2 Dr MAZA tntg kematangan ISMA yg spt gerakan zaman 80an.secara teorinya betol apa yg ISMA nk tu.PAS jugak mcm tu dulu.tp dgn kematangan dan ijtihad ulama dlm PAS maka skrg PAS boleh d terima d segenap masyarakat dan bukan sekadar bermain dgn teori.siap non muslim pun sokong!

Kita ckp lak matlamat dorg untuk menambahkan YB muslim kt parlimen.juga bagus kalau kita tgk dlm skala kecil.tp bagaimana dgn kemenangan tu akan merencatkn perancangan kita untuk mempunyai pimpinan utama negara dalam kalangan org yg memahami islam yg benar.

Panjang pulak kn?sori2.haha.

Ana xtau la pandangan ni benar atau x.ana ni org biasa je.moga ana berlepas dari menulis ats dasar ketaksuban kpd PAS.tp menulis krn cintakn perjuangan islam d msia.

Wallahualam.

Atas ni sekadar jawapan ringkas aku. Kalau diikutkan banyak lagi pandangan yang aku nak share. Tapi disebabkan perasaan malas menguasai diri, Maka aku kuburkan sahaja hasrat itu. Haha

Sekian. Terima kasih



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share link korang