PENGUMUMAN!!!

1. Pembaca di jemput untuk copy n paste entry kat sini. Sangat alu2kan..Moga dpt kebaikan bersama. Mintak jasa baik untuk sertakan link aku gak.hehe

2.Aku mintak maaf jika ada kekhilafan dlm penulisan ak. Aku just cuba belajar2 memberi je..

3.Sebarang perbincangan lanjut boleg email kepada aku zulgeologist@gmail.com. Takupun add je tanya melalui facebook aku je.


Blog aku ni ossem ke tak ossem??

Thursday, November 10, 2011

Cerita lama yang nak di story

Bismillahirrahmanirrahim...

Ceit.. lama tak update. Agak kesuntukan masa.sedikit sibuk dengan perkara2 duniawi.adeh...Buat masa skang ni aku duk sibuk buat slope inspection kat Maju Expressway Highway. Nanti kalau kome2 lalau kat highway tu rajin2 la hon aku yang duk tengok slope2 kat tepi tu ek.haha.

Tinggi tu yob gua kena daki!

Aku sebenarnya teringin sangat nak story kan beberapa kisah yang menarik yang aku kutip sepanjang aku berijtimak tarbawi di bawah anjuran Dewan Pemuda Pas Malaysia (DPPM). Dah hampir 2 minggu pun berlalu. Argh.. Aku peduli apa..nak story gak!! huhu

Kehadiran pemuda yang dahagakan sentuhan tarbawi!
Kisah pertama yang aku kutip adalah di ceritakan ketika majlis perasmian yang diceritakan oleh mantan Ketua Pemuda Pas YB Salahudin Ayub. Kisah mengenai beliau dipelawa untuk makan malam di sebuah rumah buruk milik seorang orang kampung di negeri Kelantan. Bila naik je kat atas rumah tu ada 3 keping getah yang dijemur di depan dan 3 lagi di belakang. Beliau pun pelik dan bertanya kepada orang tua tersebut. Mengapa 3 didepan dan 3 di belakang. jawapannya adalah 3 yang depan ini adalah untuk saya dan keluarga saya. Manakala yang 3 di belakang adalah untuk PERJUANGAN PAS. Allahuakbar... Meremang bulu roma aku dengar. Bagaimana pula PENGORBANAN kita untuk islam? :-(

Kisah kedua di ceritakan oleh pemuda  ketika slot bersama pimpinan pemuda di hari terakhir. Beliau menceritakan dia bersembang dengan seorang peserta ijtimak yang datangnya dari Kedah. Menurut ceritanya pemuda tersebut sedikit tempang akibat baru lepas eksiden. Tapi beliau tetap ingin pergi ke ijtimak itu menaiki motorsikal!! tapi ketika sampai di Perak beliau menerima panggilan kecemasan dari Kedah dan memaksanya untuk pulang semula. Tapi........ Rupanya pada malamnya beliau tetap pergi ke ijtimak menaiki bas. Allahuakbar!! sekali lagi bulu roma meremang. Sampai begitu sekali kesungguhan pemuda tersebut untuk menimba sedikit ilmu adn sentuhan tarbawi yang di aturkan oleh DPPM..Hebat nya....

Seterusnya cerita yang disampaikan oleh Tuan Presiden Tuan Guru Hj Hadi Awang ketika bertalaqqi tafsir surah As Saff pada hari terakhir. Kisah mengenai seorang china yang di temubual oleh wartawan melayu mengenai hudud. Begini....(Aku copy dari teman di FB)

wartawan-hai.. apa khabar amoi....

... Amoi-sihat....

wartawan-saya mau tanyalah u suka ka HUDUD...

Amoi-Hah?? apa itu HUDUD....??

wartawan-aiya itu potong tangan punyalah.

Amoi-Kenapa kena potong tangan???

Wartawan-sebab dia mencuri....

Amoi-Eh... baguslah...

wartawan-mana boleh bagus amoi... nanti semua olang takda tangan...

Amoi-Apasai pulak semua kene potong.... u ada mencuri ka???

wartawan-dengan muka marah lantas meninggalkan amoi tersebut...

Hameeek kau!! kan....Orang kafir lagi emmahami..apedaaa....

Ni je cerita yang aku nak story buat masa ni. Okeh. Jumpa lagi nanti...Adiossss...ops...

Wallahualam....




LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share link korang