PENGUMUMAN!!!

1. Pembaca di jemput untuk copy n paste entry kat sini. Sangat alu2kan..Moga dpt kebaikan bersama. Mintak jasa baik untuk sertakan link aku gak.hehe

2.Aku mintak maaf jika ada kekhilafan dlm penulisan ak. Aku just cuba belajar2 memberi je..

3.Sebarang perbincangan lanjut boleg email kepada aku zulgeologist@gmail.com. Takupun add je tanya melalui facebook aku je.


Blog aku ni ossem ke tak ossem??

Friday, February 14, 2014

Puisi hari kekasih

14 februari menjelang kini

Apa saja kata histori
Ianya kabur
Tanpa nesan dan tanda
Penuh argumen

Namun kini
Hakikat di depan mata
Hari ini disambut dengan hilai dan tawa
Nafsu serakah menjadi raja
Menghanyutkan iman sang hamba.

Cinta dan kasih itu perkara fitrah
Hanya pabila nafsu dijadikan matlamat maka ia akan membarah
Merosak akidah mahupun maruah

Islam itu agama cinta
Cuma perlukan neraca agama
Agar akhirnya cinta itu kembali kepada sang pencipta.

Halalkan dulu hubunganmu sebelum kamu bicara tentang cinta
Mengapa perlu pilih yang haram jika yang halal mampu diusaha??

Salam Hari Suami Isteri!

- Zulgeologist - 

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share link korang