PENGUMUMAN!!!

1. Pembaca di jemput untuk copy n paste entry kat sini. Sangat alu2kan..Moga dpt kebaikan bersama. Mintak jasa baik untuk sertakan link aku gak.hehe

2.Aku mintak maaf jika ada kekhilafan dlm penulisan ak. Aku just cuba belajar2 memberi je..

3.Sebarang perbincangan lanjut boleg email kepada aku zulgeologist@gmail.com. Takupun add je tanya melalui facebook aku je.


Blog aku ni ossem ke tak ossem??

Monday, January 31, 2011

Sit belt

Semua kereta yang baru ataupun sudah lama dibeli kompom ada sit belt kan? tapi boleh dikatakan hampir semua sit belt tu tak dipakai dengan sewajarnya. Bila difikir2 apa yang menghalang kita untuk memasang sit belt. Kita akan tergesa pakai pun kalau nampak Polis je. Kenapa entah kita taknak paki pun aku tak tahu. Dulu aku pun memang malas nak pakai. Macam skema + poyo je. Aku ingat lagi time aku pergi site bersama engineer aku dulu. Masuk kereta je dia terus tarik sit belt. Aku pun mesti la segan kan kalau dah orang sebelah pakai. Aku pun apa lagi..Layankan je la..

Kadang2 terfikir juga aku yang kita yang tak pakai sit belt ni sebab persepsi orang lain je. taknak dikatakan skema ataupun poyo. nak nampak slumber je la. Padahal terhegeh2 nak tarik kalau polis datang. Tapi mungkin juga bagi orang yang berbadan agak besar tu ada alasan lain kut.hehe. Tapi bagi aku takde halangan pun. Untuk keselamatan jugak la. Terutama kalau bawak kereta laju. Tapi sebenarnya aku pun tak berjaya lagi nak pakai sit belt sentiasa. Asyik terlupa je..Makin berusia la katakan..hehe..

 Anjing pun pakai..apa lagi kita..

Oleh itu, Aku rasa elok dah kalau kita sama2 pakai sit belt. Bawak kereta pun senang hati. tak cuak dah kalau pak polisi lalu atau tahan..yeah mari memakai sit belt dengan semangat "menjadi skema dan poyo" lets go!!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share link korang