PENGUMUMAN!!!

1. Pembaca di jemput untuk copy n paste entry kat sini. Sangat alu2kan..Moga dpt kebaikan bersama. Mintak jasa baik untuk sertakan link aku gak.hehe

2.Aku mintak maaf jika ada kekhilafan dlm penulisan ak. Aku just cuba belajar2 memberi je..

3.Sebarang perbincangan lanjut boleg email kepada aku zulgeologist@gmail.com. Takupun add je tanya melalui facebook aku je.


Blog aku ni ossem ke tak ossem??

Thursday, June 30, 2011

" Saya nak rumah saya BERSIH!!" Yvvone


Yvvone : Ibu..
Ibu         :  Ye anakku..
Yvvone : Rumah kita ni kotor la ibu.
Ibu         : Tu la Yvvone. Ibu selalu cakap kat ayah untuk kita sama-sama BERSIH kan apa yang patut kat rumah kita ni.
Yvvone :  Dah tu ayah cakap apa ibu?
Ibu         : Ah ayah Yvvone  tu. Yvvone tahu la perangai dia. Semua cakap dia kita nak kena dengar. Yang dah macam sarang tikus ni pun dia cakap BERSIH lagi.
Yvvone : Apa la ayah ni. Yvvone dah tak tahan dah tengok rumah kita ni. KOTOR sangat la ibu.
Ibu         : Takpe lah. Nanti ibu bincang dengan Pak Long Amin (Ambiga) nak buat camne ni. Kalu harapkan Ayah Yvvone tu. Sampai ke sudah la KOTOR je rumah kita ni.
Yvvone : Ibu telefon je la Pak Long sekarang bu.. Yvvone dah serabut dah duduk rumah ni. Mesti dia nak tolong punya. Ni kan rumah pusaka nenek moyang kita jugak.
Ibu         : Eh anak ibu ni. Semangat pulak dia. Yela2…ibu telefon sekarang je..

****Caller ringtone lagu Freedom by Maher Zain kedengaran****

P. Long : Hello assalamualaikum..
Ibu         : Waalaikumsalam. Abang Long. Nak bincang sikit ni.
P.Long  : Ye.. kenapa dik?
Ibu         : Rumah pusaka kita ni KOTOR sangat la. Boleh Abang Long tolong apa yang patut?
P. Long : Oh. Senang je tu. Nanti 9 Julai nanti Bang Long roger saudara mara kita ramai2 tolong BERSIH kan rumah pusaka kita tu.
Ibu         : Oh. Terima kasih sangat2 Abang Long. Saaaayang Abang Long..
P. Long : No need my dear. Itu kan rumah pusaka kami juga.
Ibu         : Ok Abang Long jumpa 9 Julai nanti ye. Assalamualaikum..
P. Long : Ok. Waalaikumsalam…
__________________________end__________________________
Jom turun kome semua. Sesame kita turun BERSIHkan rumah pusaka kita ni. 9 Julai… c u there!!!

               

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share link korang