PENGUMUMAN!!!

1. Pembaca di jemput untuk copy n paste entry kat sini. Sangat alu2kan..Moga dpt kebaikan bersama. Mintak jasa baik untuk sertakan link aku gak.hehe

2.Aku mintak maaf jika ada kekhilafan dlm penulisan ak. Aku just cuba belajar2 memberi je..

3.Sebarang perbincangan lanjut boleg email kepada aku zulgeologist@gmail.com. Takupun add je tanya melalui facebook aku je.


Blog aku ni ossem ke tak ossem??

Friday, July 27, 2012

Janji Ditepati Vs Syariat Dituruti

Salam Janji ditepati!!!

Yeahhh.. Kecoh 1 Malaysia tentang lagu tema kemerdekaan yang entah hapa2 lirik dia. Tak patriotik langsung lirik dia. Malu aku nak nyanyikan lagu macam tu... Haha..

Lagu tu adalah lagu masuk bakul sampah pastu angkat sendiri. Lagu yang sesuai untuk si kaki bodek. lagu yang semata2 nak tonjolkan "sumbangan" mereka kepada rakyat sendiri. Nampak sangat diorang dah terdesak. Aku nak share lirik lagu tu kat blog aku yang suci murni ni pun malu sehh.. haha... Oleh itu. Aku dengan bakat persis M.Nasir ini dengan rasa tak bersalahnya telah mengubah lirik tersebut mengikut kehendak ikutsukaatiaku. Address pun ikutsukaatikaku. tapi ikutsuakaatiaku pun kena la tak menyalahi agama dan memberi manfaat sedikit. Ye dop?? Tapi lirik ni bukan untuk lagu kemerdekaan. Ni lagu untuk saudara seislam lain yang aku cintai ^^

Oleh itu.. Terimalah.....

Syariat Dituruti 


Bagai malam ikut siang
bagai bulan ikut matahari
1 ummah terus berjuang
Syariat islam dituruti

Bangsa kita dijaga
Bangsa lain dihormati
Hidup rakyat terbela
Tika islam menyinari

Syariat  harus ditepati
Patuh kepada ilahi

(chorus)
Syariat siapa?Syariat rabbi
Syariat apa? Syariat islam semata
Syariat siapa?Syariat rabbi
Syariat apa? Syariat islam semata
(repeat from top)

Juga disediakan dalam bentuk photo.



Sekian. Moga mendapat manfaat.

Wallahualam..

Note : Aku tak buat lirik rapnya. Sebab M.Nasir tak buat lagu rap.haha

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share link korang