PENGUMUMAN!!!

1. Pembaca di jemput untuk copy n paste entry kat sini. Sangat alu2kan..Moga dpt kebaikan bersama. Mintak jasa baik untuk sertakan link aku gak.hehe

2.Aku mintak maaf jika ada kekhilafan dlm penulisan ak. Aku just cuba belajar2 memberi je..

3.Sebarang perbincangan lanjut boleg email kepada aku zulgeologist@gmail.com. Takupun add je tanya melalui facebook aku je.


Blog aku ni ossem ke tak ossem??

Tuesday, September 3, 2013

Apabila Banglasia "Naik Minyak"

Di suatu negara di Antartika bernama negara Banglasia berlaku sedikit perbincangan diantara Perdana Menterinya dengan timbalannya.

Majib : Woi. Aku pening kepala ni. Hutang negara dah makin berlungguk.
Muhmidin : Tu la ko. Dulu tabur banyak sangat. Sekarang kita jugak yang dah senak ni. Adoyai..
Majib : Nak buat camne din oi. Tu je jalannya untuk ko ngan aku maintain duduk kat jawatan ni.
Muhmidin : Hmm… Aku rasa kite kena
naikkan minyak la weh..
Majib : Ko jangan macam2 weh. Maunye rakyat “naik minyak” kalau kita naik minyak lagi.
Muhmidin : Lexx la bro.. Kita naik 20 sen je. Apa adahal. Nanti kite tabur la aneka RIM yang kita ada…
Majib : oh. What d ossem idea from an ossem deputy. Well done dude…

Maka Majib pun mengumumkan kenaikan harga minyak sebanyak 20 sen. Maka pelbagai respond diterima.

Pemimpin Pembangkang : Yess!! Inilah peluang kita nak tarik sokongan rakyat
CEO company : Haish. Naik minyak lagi. Takpe lah. Minyak aku claim kat company. Cool..
Government Servant : Hmmm.. Naik minyak pulak. Takpe la.. Insyaallah elaun KOLA naik kot.
Tokey Pam minyak : hahahhaha… yess.. Minyak naik!
Agamawan literalis: Bersyukur lah dengan apa yang ada. Taati pemerintahmu. Duduk rumah. Jimat minyak
Penjual kuih : Minyak naik!! Aku naikkan harga kuih 10 sen setiap satu!!
Macai : Terima kasih PM. Inilah yang aku nantikan. I love P.M!!
Golongan 47% : Bangang punya kerajaan. Menyesal aku undi diorang ni dulu.

-END-

*Jika ada idea respond dari golongan2 lain sila sambung di bahagian komen.. kahkahkah..

-IKLAN-




Meh beli baju sempena Minyak Naik.. khas untuk kome...


"KEEP CALM & NAIK BASIKAL!"

Tempahan dibuka sehingga Khamis, (5/9/2013) jam 2.00 petang
Baju akan dipos pada Jumaat (6/9/2013)

~RM25 sehelai
~RM40 2 helai
~FREE POSLAJU!

Material: 100% Cotton
Brand : Foursquare
Berat: 160gsm

Saiz Baju : S, M, L, XL, 2XL
Ukuran Dada Baju : S (38"), M (40"), L (42"), XL (44"), 2XL (46")

Maklumat lanjut & borang order : http://tinyurl.com/ron95naik
order melalui borang sahaja diterima~!

2 comments:

Lalitha said...

What an beautiful article! Enjoyed it! Going to use your "keep calm and naik basikal" image as my FB cover...hope you don't mind ;)

yanmaneee said...

kd 10
cheap jordans
timberland outlet
nba jerseys
off white hoodie
yeezys
yeezy boost 350
michael kors outlet
christian louboutin
vapormax

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share link korang