PENGUMUMAN!!!

1. Pembaca di jemput untuk copy n paste entry kat sini. Sangat alu2kan..Moga dpt kebaikan bersama. Mintak jasa baik untuk sertakan link aku gak.hehe

2.Aku mintak maaf jika ada kekhilafan dlm penulisan ak. Aku just cuba belajar2 memberi je..

3.Sebarang perbincangan lanjut boleg email kepada aku zulgeologist@gmail.com. Takupun add je tanya melalui facebook aku je.


Blog aku ni ossem ke tak ossem??

Tuesday, September 17, 2013

Muktamar PAS : Benarkah mereka bercakaran?

Di suatu kejiranan. Mereka berpakat ingin mendirikan rumah. Ada beberapa kepakaran yang mereka ada.

1.      Yang memang belajar ilmu pertukangan
2.      Yang dahulunya belajar Bahasa Bangladesh  tapi ada belajar ilmu pertukangan sikit2.
3.      Yang rajin bekerja dalam bab pertukangan

Namun untuk mendirikan rumah ini. Tak boleh hanya ada 3 orang ini sahaja. Ditetapkan perlu ada 10 pengikut  untuk setiap golongan. Setakat ini golongan 1 hanya ada 4 orang. Golongan 2 hanya ada 5 orang dan golongan 3 hanya ada 7 orang.

Sejak akhir2 ini
pengikut  mereka kelihatan seperti bercakaran untuk menentukan siapa yang menjadi ketua. Pengikut mengikut golongan ini masing2 ingin menaikkan ketua dari golongan mereka yang mereka rasakan paling layak.

Muncul pula seorang kank-kanak  memberi pandangan kepada mereka.

“Pakcik. Jangan risau. Saya rasa kumpulan pakcik tak bergaduh pun. Pakcik kan nak tarik semua golongan ke dalam pasukan pakcik. So semua orang ada peranan masing2.  Nampak je macam bergaduh. Hakikatnya menunjukkan semakin banyak orang dari pelbagai golongan sudah ambil tahu tentang usaha pakcik untuk membuat rumah ini.”

Ketua golongan 2 berkata “ ya tak ya juga kan. Dulu takde orang pun nak ambil tahu tentang kita”

“Betul tu. Aku sokong cakap budak tu. Budak2 pun boleh fikir. Apa daaa kita ni” Sahut ketua golongan 3.

Ketua golongan 1 pula membalas “ Takpelah kita bersaing je secara sihat buat masa ini. Lepas dah lantik ketua. Aku yakin itu yang terbaik untuk kita dalam usaha kita buat rumah ini.

---End---






1 comment:

ku hariz farhan said...

Ateeee,jangan berbaloh la ya,apa yg berbeza kita slow talk ya,apa yang sepakat,kita sama-sama berpakat naaa..:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share link korang