PENGUMUMAN!!!

1. Pembaca di jemput untuk copy n paste entry kat sini. Sangat alu2kan..Moga dpt kebaikan bersama. Mintak jasa baik untuk sertakan link aku gak.hehe

2.Aku mintak maaf jika ada kekhilafan dlm penulisan ak. Aku just cuba belajar2 memberi je..

3.Sebarang perbincangan lanjut boleg email kepada aku zulgeologist@gmail.com. Takupun add je tanya melalui facebook aku je.


Blog aku ni ossem ke tak ossem??

Saturday, January 14, 2012

Kisah UKM 1983

 Kisah di copy dari rakan FB
1983, UKM Malaysia:

Seorang pelajar medic menyelinap masuk ke dalam dewan kuliah agama untuk mendengar lecture daripada seorang pensyarah. Pensyarah itu membacakan satu dalil untuk pelajarnya. Kemudian dia meminta salah seorang pelajarnya membacakan ayat tadi. Namun, tiada siapa yang bangun.

Lalu pensyarah itu berkata ,"Kenapa kamu semua tidak berani? Kenapa kamu semua lambat? Saya boleh menuli...s ayat tadi selaju mulut saya membacanya semasa saya belajar dahulu?" Semua pelajar diam terbungkam. Ada yang mencemuh..pensyarah itu menyambung lagi " Dalam hidup saya, saya tidak pernah mengenal anything less than an 'A' in all subject! " Semua orang terdiam. Namun ramai yang mencemuh.Tidak kurang juga yang muhasabah. Tapi pelajar medic tadi begitu kagum dengan kata2 pensyarah tersebut, sehingga dia berkata dalam hatinya " aku hormat pensyarah ni. Aku kagum dgn beliau. Aku mahu jadi seperti beliau!"

Cuba teka apa yang jadi?hehe..jadi tak jadi.?
Pelajar tersebut graduate dengan memegang ijazah anugerah kecemerlangan diraja di UKM pada tahun tersebut, mewakili 16 000 pelajar pelbagai jurusan dengan rekod 'straight disticntions'! Dan pelajar tersebut terlalu hebat sampai dia tidak perlu menyambung master bahkan terus ke uk utk mrpc (tak pasti). Dia berjaya dgn status ' sudah beranak dua' sewaktu degree. Dia menghabiskan PhD dalam masa 2 tahun 4 bulan (sepatutnya 4 tahun). Subhanallah..

Pensyarah UKM tersebut adalah Ustaz Harun Din dan pelajar tersebut adalah Proff Latif, salah seorang pengasas Cyberjaya medical college.

A vision, is a sunnah! Dare to dream high!

3 comments:

Cik Pulau said...

kagum aku...^^,

dateceth said...

see here replica designer bags click to read aaa replica bags blog here best replica bags

thebeath said...

try this website o1i04e3r34 bag replica high quality replica bags reddit replica bags replica hermes y9i97i3k80 replica bags from china visit their website a6s08t8k21 louis vuitton replica handbags replica bags london

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share link korang