PENGUMUMAN!!!

1. Pembaca di jemput untuk copy n paste entry kat sini. Sangat alu2kan..Moga dpt kebaikan bersama. Mintak jasa baik untuk sertakan link aku gak.hehe

2.Aku mintak maaf jika ada kekhilafan dlm penulisan ak. Aku just cuba belajar2 memberi je..

3.Sebarang perbincangan lanjut boleg email kepada aku zulgeologist@gmail.com. Takupun add je tanya melalui facebook aku je.


Blog aku ni ossem ke tak ossem??

Wednesday, October 24, 2012

Korban : Najwa Latif + Jom Berkorban

Bismillahirrahmanirrahim..

Sempena Raya korban ni. Aku buat cerita dalam pantun untuk korang. Korang boleh baca 1 cerita dan 1 nasihat dalam bentuk pantun. harap2 kome cukup power untuk menelan bakat seni KOMSAS yang ada dalam diri aku. haha


Hantu Bonceng ke Hantu Pontianak?
Siapa pelakon pun aku dah lupa
Nabi Ibrahim korbankan anak
Kite ni korbankan apa?

Lawak ke der pun ada juga
Memang semua yang terbaaek punya
Ramai giler declare nak kan syurga
Tapi apa yang kita korbankan untuk dapatkannya?

Aku jual memang tak menipu
Kalau tak percaya pergi tanya najwa
Setakat korbankan masa dan harta pun x mampu
Jangan harap nak korbankan nyawa

Najwa yang masuk JOHARA tu nye pun
Cinta Muka Buku buat dia naik nama
Bukan nak mintak banyak pun
Korbankan masa sikit je untuk buat kerja agama

Time tu nama naik mencanak
Tapi boleh ke mantain lama?
Umat sana sini rosak
Ce korbankan masa sikit pi pebetoi sama2

Duet dengan sleek pun boleh tahan jugak le
Layan sampai buat kaki terangkat
Nak pebetoi camne?
Buat keja sebaik2 umat

Cerita Najwa Latif dah nak tamat
Aku cerita pasal Rosmah pulak pasni
Nak tau kerja umat sebaik2 umat
Ni hangpa baca ayat quran ni

"Kamu adalah umat yang terbaik yang dilahirkan untuk manusia, menyuruh kepada yang ma'ruf, dan mencegah dari yang munkar, dan beriman kepada Allah....."
(Al Imran :110)

Boleh dah korang bukak muka buku
Dari terus dengar aku meraban
Ok. Dah habis pantun aku
Selamat Berkorban!!

P/S : Jom puasa esok!!! 

Rasulullah pernah ditanya tentang Puasa Hari Arafah, lalu baginda menjawab: “Puasa itu akan menghapus dosa-dosa satu tahun yang lalu dan yang akan datang.”

[Shahih Muslim, no: 1977]
 





No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share link korang