PENGUMUMAN!!!

1. Pembaca di jemput untuk copy n paste entry kat sini. Sangat alu2kan..Moga dpt kebaikan bersama. Mintak jasa baik untuk sertakan link aku gak.hehe

2.Aku mintak maaf jika ada kekhilafan dlm penulisan ak. Aku just cuba belajar2 memberi je..

3.Sebarang perbincangan lanjut boleg email kepada aku zulgeologist@gmail.com. Takupun add je tanya melalui facebook aku je.


Blog aku ni ossem ke tak ossem??

Tuesday, February 19, 2013

Kenduri aku : Terbang ke Palestin


Alhamdulillah.. Kenduri kat Perak da setel. Banyak benda nak aku cerita. Tapi cerita ni jadi ranking 1st aku. Sila baca dengan sopan ye..

Beberapa bulan before aku mengumumkan tarikh perkahwinan aku. Aku telahpun merancang untuk mengadakan satu pameran ketika majlis walimah di Perak.

Mungkin tidak pernah dilakukan oleh mana2 orang dan mungkin ada namun terlalu jarang. Mengenangkan orang kampung yang agak jauh dengan maklumat yang meluas dan terperinci tentang Palestin menimbulkan rasa tangungjawab untuk aku membawa cerita duka mereka di kampung aku.

Aku berhubung dengan junior aku Nurul Sakinah Mazlan untuk pameran tersebut. Pada mulanya dia bersetuju walaupun turut menyatakan yang amat jarang dibuat ketika kenduri kahwin tambahan pula di buat di kampung. Namun alhamdulillah dia sudi untuk membantu

Sakinah cakap dia macam tak dapat datang. So dia bagi nombor kontek wakil diorang kat Perak. Last minit yang wakil tu kata diorang pun tak dapat datang. Sakinah pula ada program lain kat K.L.

Ok. down sekejap.. macam tak tercapai je hasrat aku. senyum je la time tu. Tapi tiba2 keajaiban terjadi (intonasi lagu sailormoon) program sakinah batal dan dia boleh datang!!! Yeayy!!!

Pagi 10.2.13 tu aku menyambut diorang dengan seronok sangat. tolong2 setup tempat pameran sikit.

Petangnya sempat sembang2 dan bergambar. Ni la hasil gambarnya..



Malamnya sakinah mesej kat aku hasil kutipan derma yang dibuat. Alhamdulillah sebanyak RM704.45 dan 2000 won(angkara adik aku yang belajar kat korea) dapat dikumpulkan..

Alhamdulillah.. Alhamdulilah.. Alhamdulillah...

Ini sahaja usaha yang mampu aku lakukan untuk meneyedarkan masayarakat tentang Palestin. Moga ada sedikit manfaat untuk  ummat.... Kalau kome nak kawin nanti aku cadangkan kome buat macam ni jugak. Bukan susah pun. Panggil diorang ni free je.. Diorang amat alu-alukan pelawaan kita.

Oleh itu. dimana sahaja kita. Atasa kapasiti apa pun kita. Kita perlu memainkan peranan untuk membantu saudara kita di sana..

#Pray4Gaza#

Terima kasih kepada team Aqsa Syarif

Sekian…

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share link korang