PENGUMUMAN!!!

1. Pembaca di jemput untuk copy n paste entry kat sini. Sangat alu2kan..Moga dpt kebaikan bersama. Mintak jasa baik untuk sertakan link aku gak.hehe

2.Aku mintak maaf jika ada kekhilafan dlm penulisan ak. Aku just cuba belajar2 memberi je..

3.Sebarang perbincangan lanjut boleg email kepada aku zulgeologist@gmail.com. Takupun add je tanya melalui facebook aku je.


Blog aku ni ossem ke tak ossem??

Friday, November 15, 2013

HJ 04 : Jauhi sifat zalim dan kedekut

Dari Jabir rah, dia berkata, Rasulullah saw bersabda :

Jauhilah kezaliman kerana kezaliman ialah kegelapan pada Hari Kiamat. Dan jauhilah perbuatan kikir kerana ia telah membinasakan orang-orang sebelum kalian.

(Hadith Riwayat Muslim)

rujukan : Terjemahan bulaghul maram  (1529)

komen aku : Baru semalam aku tengok video pak menteri yang zalim kerana sifat kedekutnya apabila MP dari PR mengusulkan untuk dipotong elaun. kebetulan jumpa hadith ni hari ini.

** HJ bermaksud hadith jumaat. Setiap Hari jumaat aku akan kongsikan satu hadith untuk tatapan bersama.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share link korang