PENGUMUMAN!!!

1. Pembaca di jemput untuk copy n paste entry kat sini. Sangat alu2kan..Moga dpt kebaikan bersama. Mintak jasa baik untuk sertakan link aku gak.hehe

2.Aku mintak maaf jika ada kekhilafan dlm penulisan ak. Aku just cuba belajar2 memberi je..

3.Sebarang perbincangan lanjut boleg email kepada aku zulgeologist@gmail.com. Takupun add je tanya melalui facebook aku je.


Blog aku ni ossem ke tak ossem??

Saturday, November 16, 2013

Perkahwinan bukan pemisah persahabatan

Seminggu dua ini aku terfikir,
tanpa sedar perkahwinan menjadi dinding,
dinding antara yang bujang dan berumahtangga,
Namun aku tidak setuju akan hal ini,
seharusnya tidak perlu ada dinding pemisah itu,
Dinding sempadan yang menyahkan ikatan,

Terngiang-ngiang di telinga,
kata kawan bujangku. "Ini group whats app untuk orang bujang"
Aku gelak kecil.namun di sudut hati merasakan ini tidak adil,
kezaliman apakah yang berlaku kepada manusia berkahwin?
Apakah insan berkahwin tak layak untuk bersosial?

Benar. Kita akui bahawa komitmen orang berkahwin akan bertambah,
Namun amat malang jika pertambahan komitmen itu meleburkan ikatan persahabatan yang akrab,
Jika dulu futsal seminggu sekali, mengeteh setiap hari,
namun bila berkahwin. Perlu juga tunaikan hak mereka.
Berfutsal sebulan sekali. mengeteh sebulan sekali,
Ah. pastinya direstui isteri. selagi bukan menggedik dengan betina lain.

Akhir kata, Buat yang bujang dan berkahwin.
Jangan sekali. walau sedetik.
kamu mewujudkan pemisah antara duanya.
yakinlah.
member is member. bini is bini.
keduanya punya hak yang sepatutnya.

wallahualam

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share link korang