PENGUMUMAN!!!

1. Pembaca di jemput untuk copy n paste entry kat sini. Sangat alu2kan..Moga dpt kebaikan bersama. Mintak jasa baik untuk sertakan link aku gak.hehe

2.Aku mintak maaf jika ada kekhilafan dlm penulisan ak. Aku just cuba belajar2 memberi je..

3.Sebarang perbincangan lanjut boleg email kepada aku zulgeologist@gmail.com. Takupun add je tanya melalui facebook aku je.


Blog aku ni ossem ke tak ossem??

Friday, March 28, 2014

Jangan Infaq!

*Tajuk di atas hanya provokasi. haha

Semalam aku menghantar whats app kepada kawan2 aku untuk memohon sedikit infaq untuk program "dakwah oriented" yang akan aku dan kawan2 aku yang lain akan lakukan.

Allahurabbi. Allah yang membuka hati mereka untuk infaq. Belum pun sampai 24 jam. Sudah hampir RM1000 kutipan infaq yang aku dapat. Ada beberapa perkara ingin aku kongsikan.

1. Selepas kawan aku masukkan RM100 dia bagi mesej kat aku.

"Tu yg termampu. Nak sampaikan ilmu kat budak2, ilmu aku pun tak cukup lagi. hehe"

Allahurabbi. Teringat aku akan kisah Hasan Al Banna ketika di suatu program. Selepas habis memberi ilmu beliau menyusun kerusi. Apabila di sapa oleh anak murudnya akan tindakannya. Beliau menjawab. Aku tidak tahu amal yang mana akan membawa aku ke syurga (bahasa olahan aku).

Moga sama2 ada sedikit saham dalam kita sama2 berfastabiqul khairat.

2. Ada seorang kawan aku. bila aku mintak infaq. dia balas

"tp x byk la ak dpt kasi. tgh save2 gak ni. haha"

Aku tahu. dia bakal mendirikan rumah tangga. banyak nak pakai duit. Tapi subhanallah. Kerja Allah yang melorongkan hati. Setakat ini beliau lah yang memberikan infaq yang paling tinggi iaitu bernilai RM200. Moga Allah memudahkan urusan pernikahnnya.

3. Aku terharu. Sangat terharu. Kawan2 yang aku hantar mesej ni bukan lah "so called islamic" Mereka adalah insan2 biasa. Teman sepermainan. Teman sekepala. Teman semerepek. bak kata orang. teman ho ha ho ha je la... Tapi aku yakin semua orang ada nilai. Yang terkadang tiada pada insan2 " so called islamis"

Moga Allah merahmati kawan2 ku semua.

Untuk kawan2 aku yang bujang lagi. Bila diorang balas mesej aku akan akhiri dengan "Moga cepat kawen.haha"

Sekian sahaja perkongsian di hari jumaat aku. Aku akhiri dengan serangkap pantun.

Pergi jumaat karang jangan lambat
Dah sampai jangan pulak duk melepak,
Hari ni kan hari jumaat.
Kome pergi masjid nanti jangan lupa Infaq!

p/s: kalau ada yang nak infaq untuk program kami nanti tu boleh PM aku.:)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share link korang