PENGUMUMAN!!!

1. Pembaca di jemput untuk copy n paste entry kat sini. Sangat alu2kan..Moga dpt kebaikan bersama. Mintak jasa baik untuk sertakan link aku gak.hehe

2.Aku mintak maaf jika ada kekhilafan dlm penulisan ak. Aku just cuba belajar2 memberi je..

3.Sebarang perbincangan lanjut boleg email kepada aku zulgeologist@gmail.com. Takupun add je tanya melalui facebook aku je.


Blog aku ni ossem ke tak ossem??

Tuesday, November 20, 2012

Doa PAS : Sedikit pandangan dari aku

Bismillahirrahmanirrrahim...

Semalam aku selak akhbar Berita Harian. Hairan aku di buatnya. Dalam kelam kabut kita nak boikot Zionis punya produk. yang di highlightkan kat muka depan adalah isu Doa di dalam muktamar PAS. Nampak sangat media tak mainkan peranan penting untuk sedarkan masyarakat tentang kesengsaraan saudara seaqidah kita kat Palestin sana tuh.

"Elle.. Doa PAS pun apa kurangnya.. Doakan kehancuran sesama umat. baik doakan kesejahteraan umat palestin"

Mesti ada yang terdetik di hati perkataan ni. jawapan aku...

La.. Dah korang kecoh2 buat ape? Doa tu di doakan oleh orang PAS. Orang yang terasa di zalimi oleh UMNO. Kalau korang tak setuju tak payah la aminkan.. ape da....



Doa kecelakaan boleh atau tak??

Aku bukan la ada ilmu sangat nak bahas boleh ke tak. baik korang dengar pandangan Dr MAZA. Amat ilmiah untuk pencerahan fikrah kita.

http://www.youtube.com/watch?v=oMNeVX59sv4&feature=related

Seterusnya. Kisah rekaan yang aku petik dari perkongsian rakan di facebook :
Suatu hari rumah Pak Mat dipecah masuk oleh perompak, dia dan isterinya diikat dan tidak mampu berbuat apa2.. Anak perempuannya telah dirogol oleh perompak tersebut..

Manakala anak lelakinya pula dibelasah dgn teruk... Yang dia mampu lakukan ketika itu hanyalah berdoa supaya Allah hancurkan perompak2 tersebut..

Setelah mendengar doa tersebut perompak2 tersebut memarahi Pak Mat dan berkata:

"Mana boleh doa mcm tu sbb aku ni ISLAM dan MELAYU!! Jangan doakan kehancuran sesama ISLAM, nanti Cina tepuk tangan!".

Keesokan harinya kecoh satu kampung dan masuk akhbar tempatan dgn tajuk "DOA PAK MAT PECAH BELAHKAN ISLAM".
Doa dari rakyat kelantan

Aku pergi ke Kelantan minggu lepas. Aku melihat keadaan di sana. Dalam hati aku berkata

 "Memang benar kerajaan pusat tidak berlaku adil dengan rakyat di sini"

Hak rakyat kelantan di nafikan. Duit dari kerajaann pusat di sekat. Paling ketara adalah Duit Royalti yang sepatutnya menjadi hak milik mereka turut di nafikan. sejumlah lebih 80 BILLION sepatutnya jadi milik mereka. Apabila sampai satu tahap mereka marah dengan kerajaan pusat yang dipegang oleh UMNO/BN maka itulah hasilnya. mereka rasa diri mereka dizalimi.

Doa apabila ISLAM di abaikan

Buat golongan pejuang Islam pula. Melihat keadaan ISLAM yang semakin lama semakin teruk. Umat yang semakin tinggi tahap kesosialannya. Judi dan Zina merata-rata. Di tambah lagi apabila agamawan dipukul, dihumban ke ISA dan di pinggirkan, Malah melihat terkorbannya rakan seperjuangan di dalam peristiwa Memali. Mungkin sahaja menjadi asbab kemarahan mereka terhadap kerajaan Sekular UMNO/BN

Aku turut berdoa

Aku sememangnya ada di dalam Stadium yang sama pada malam itu. Meremang bulu roma aku ketika doa itu dibaca. Mungkin aku belum cukup rasa dizalimi oleh manusia2 di dalam Parti UMNO/BN. Maka aku punyai pandangan yang berbeza. Bagi aku. Aku bukan ingin mendoakan kehancuran manusia2 di dalam Parti itu. Aku mendoakan agar parti itu yang HANCUR. Seingat aku tidak di sebut nama individu di dalam doa itu. yang ada hanyalah nama Parti Sekular tersebut.

Kesimpulan

Kita harus jelas tentang konten doa tersebut. Mungkin lafaz yang sama membawa maksud yang berbeza. Moga Allah mengkabulkan doa insan2 yang dizalimi itu.

Wallahualam...

Ayuh berdoa sebentar...

Ya Allah ya Tuhanku... Jika benar kerana UMNO dan BN inilah peyebab umat islam di Malaysia ini rosak. Maka Engkau musnahkanlah mereka pada PRU 13 kelak..

Amin...

2 comments:

Anonymous said...

mohon untuk saye ambil ulasan anda untuk saye post dalam fb saye..

Zulgeologist said...

Silakan.sangat di alukan :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share link korang