PENGUMUMAN!!!

1. Pembaca di jemput untuk copy n paste entry kat sini. Sangat alu2kan..Moga dpt kebaikan bersama. Mintak jasa baik untuk sertakan link aku gak.hehe

2.Aku mintak maaf jika ada kekhilafan dlm penulisan ak. Aku just cuba belajar2 memberi je..

3.Sebarang perbincangan lanjut boleg email kepada aku zulgeologist@gmail.com. Takupun add je tanya melalui facebook aku je.


Blog aku ni ossem ke tak ossem??

Monday, November 19, 2012

Muktamar : Pakcik 66 tahun punya penangan

Bismillahirrahmanirrahim...

Ni aku nak kongsi sikit hasil pi muktamar hari tu. Bukan jadi perwakilan pun. Pi jalan2 je. haha. Tapi ada la beberapa benda yang menarik nak di kongsi...

Sebenarnya aku dah kongsi kat facebook. Tapi aku nak kongsi kat sini gak sebab kat facebook nanti dah lama2 susah nak cari. huhu. Lagipun tak semua pembaca blog aku ni sudi nak friend kat facebook aku. ye dok??

--------------

Aku : Pakcik mai dari mana?

Pakcik : Dari Aloq staq

Aku : Mai dengan sapa?

Pakcik : Ni Mai dengan makcik hang nih

Aku : Oh. Pakcik Drive sorang2 ka?

Makcik : Pakcik hang nih dah biasa dah drive jauh2 macam ni. Sejak dia muda lagi aih…

Aku : Berapa Umuq pakcik ek?

Pakcik : 66 tahun

Waaa….. Ni la salah satu watak yang aku jumpa time pergi muktamar tempoh hari. Mungkin sahaja ramai lagi orang yang sebegini yang datang. Mereka datang dari merata ceruk negara atas dasar 1 aqidah yang sama.

Kagum aku dengan pakcik ni. Umur 66 tahun, masih mampu memegang streng untuk bermuktamar. Menyingkap diri anak muda yang berdiri di depan pakcik tu (aku la..) baru drive sikit dah kecoh nak tukar2 dengan kawan. Sungguh. Kudrat aku tewas dengan kefahaman pakcik tu di jalan perjuangan ini.

Muhasabah kepada Syabab yang kononnya menjadikan perjuangan ini sebagai jalannya. Apakah kita sudah mengerah segala daya dan usaha kita untuk perjuangan ini??

#Terbayang juga watak aku di umur 66 tahun kelak. Moga ada peluang dan terus thabat di jalan ini…
 
Wallahualam...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share link korang