PENGUMUMAN!!!

1. Pembaca di jemput untuk copy n paste entry kat sini. Sangat alu2kan..Moga dpt kebaikan bersama. Mintak jasa baik untuk sertakan link aku gak.hehe

2.Aku mintak maaf jika ada kekhilafan dlm penulisan ak. Aku just cuba belajar2 memberi je..

3.Sebarang perbincangan lanjut boleg email kepada aku zulgeologist@gmail.com. Takupun add je tanya melalui facebook aku je.


Blog aku ni ossem ke tak ossem??

Saturday, November 17, 2012

Menggeletar di Awal Muharam

Bismillahirrahmanirrahim…

Teringin ingin berkongsi pengalaman sepanjang perkelanaan ke Negeri Cik Siti Wan Kembang. Tapi Nampak gayanya bukan pada entry ini. Ah. Kerapkali terjadi sebegini. Merancang untuk menulis di hari lain. Masalahnya aku tak jumpa2 hari lain tu untuk aku merajinkan diri mengemaskini blog aku. Haha

Untuk kali ini aku ingin berkongsi rasa ketika bermulanya hari pertama dalam kalendar untuk tahun ini.

Pulang sahaja aku dari kerja aku meng”on”kan wifi detector di hp aku. Lantas terdengar mesej masuk kedalam perisian whats app aku. Kawan aku sharekan doa akhir tahun dan awal tahun di dalam group kawan segeologi aku.

Aku pun share terus ke kawan lain dan aku terus membaca doa akhir tahun. Maksud doa tersebut benar2 membekas ke dalam diri. Sepanjang tahun ni banyak sungguh dosa yang telah aku lakukan. Semoga Allah ampuni aku…

Azan berkumandang…

Aku bersiap untuk ke surau di tingkat tiga.

Usai solat maghrib pak imam membacakan doa awal tahun di dalam bahasa arab dan diikuti di dalam bahasa Malaysia. Entah mengapa. Perasaan menyesal ketika membaca doa akhir tahun tadi terus ditambah2 rasanya.

Tangan aku menggeletar.. Kali ini bukan pula kerana mengenangkan tahun yang berlalu. Tapi mengenangkan tahun yang mendatang. Terasa bimbang. Terasa terlalu besar dan pelbagai rasa bercampur baur.

Tahun kali ini aku perlu menjadi seseorang yang lebih berbeza. Lebih serius barangkali. Semuanya perlu lebih kali ini.

Hmmm…

Rasa tu tak datang ketika itu sahaja. Kerapkali rasa itu datang. Dalam mengenang masa depan dan masa silam. Rasa takut dan bimbang itu silih berganti…

Ah. Korang mesti tak faham. Mesti rasa mamat ni dah buang tabiat..

Ok. Aku stop kat sini. Ada masa aku cerita apa yang dibimbangkan…

Wallahualam….

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share link korang