PENGUMUMAN!!!

1. Pembaca di jemput untuk copy n paste entry kat sini. Sangat alu2kan..Moga dpt kebaikan bersama. Mintak jasa baik untuk sertakan link aku gak.hehe

2.Aku mintak maaf jika ada kekhilafan dlm penulisan ak. Aku just cuba belajar2 memberi je..

3.Sebarang perbincangan lanjut boleg email kepada aku zulgeologist@gmail.com. Takupun add je tanya melalui facebook aku je.


Blog aku ni ossem ke tak ossem??

Sunday, April 14, 2013

Aku, PAS, DAP dan Pakatan Rakyat


Bismillahirrahmanirrahim…

Bila dah dekat2 musim PRU ni mula lah isu perkauman sempit dicanangkan balik. Tak kurang jugak kawan2 aku yang sudah memamhami islam namun masih menebal rasa ketidaksenangan dengan pakatan PAS dengan DAP terutamanya. So dengan sebab itu ingin aku kongsikan balik kisah anologi mudah yang aku buat dahulu untuk menggambarkan tentang Pakatan pellbagai bangsa yang di buuat oleh Pakatan Rakyat kini. Selamat mendengar aku bercerita!! Heee


Aku rasa macam nak kahwin. So kena la memilih isteri. Tapi aku ada beberapa gadis pilihan iaitu terdiri dari berbagai bangsa dan agama. Pertama semestinya aku memlih yang Islam dan ternyata ada 3 yang Islam iaitu Nurul PAS, Siti Umno dan Intan PKR. Tapi dalam 3 ni aku mesti nak memilih yang terbaik untuk agama aku dan ternyata Nurul PAS yang menjadi pilihan sebab dia yang lebih mengamalkan kehidupan beragama. Tapi harus diingatkan Nurul PAS bukan nabi mahupun malaikat maka pasti akan ada cacat celanya. Cuma mungkin ini yang paling minimum cacat celanya.

Aku dan Nurul PAS duduk kat satu taman dan kami ingin ajak beberapa keluarga untuk menubuhkan AJK taman kami untuk memastikan taman kami ni maju, makmur dan boleh menghidupkan aktiviti kerohanian dan kemasyarakatan. Kami ada beberapa pilihan yang terdiri daripada semua bangsa. Bemula untuk jadi AJK Melayu kami ada keluarga Pak UMNO dan Pak PKR. Diorang ni lebih kurang je. Tapi melihat gaya dan keterampilan ternyata keluarga Pak PKR ni takde la kejam sangat. Bukan keluarga yang kuat makan rasuah dan bukan juga keluarga yang banyak kroni2. Maka aku dengan isteri aku memilih untuk bersama dengan keluarga Pak PKR. Lagipun keluarga ni ada macam2 bangsa. Ok la juga berbanding keluarga Pak UMNO yang terlalu kuat semangat bangsa nya.

Beralih pulak kepada bangsa lain. Kami ada Uncle MCA dan Unce DAP. Dua2 ni bangsa cina. Tapi yang Uncle DAP ni memang satu kepala dengan kami dan keluarga Pak PKR la. sama2 tak suka kekejaman dan kekayaan puak atasan je. So kami pun bersama juga. Walupun kadang2 terdapat sedikit perselisihan antara kami dengan Uncle DAP tapi alhamdulillah terasa banyak manfaat bersama dengan Uncle DAP berbanding dengan Uncle MCA.

Tapi kan, ada juga penduduk taman kami yang muslim kecoh cakap kenapa aku dan isteri aku ni memilih nak bersama dengan Uncle DAP berbanding dengan Pak UMNO. Jawapannya mudah je. lebih baik bersama dengan orang bukan islam yang memang tak faham sangat islam tapi mampu menyumbang untuk islam berbanding dengan orang islam yang tak nak faham islam dan mengkebelakangkan Al Quran dan As Sunnah.

Muncul pulak isu yang keluarga aku dengan keluarga Pak UMNO nak duduk serumah. Aku on je asalkan keluarga Pak UMNO ni kembali kepada kehidupan beragama. kalu tak, nanti susah la duduk serumah. Suruh solat taknak, puasa malas. Mengaji pun tak nak. Undang2 Islam taknak buat kat dalam rumah. Siap bawak botol arak sambil bermain mahjung lagi. Aurat ahli keluarga sendiri yang islam tu sengaja didedahkan. Kalau masih macam tu susah la rumah aku nanti. Kut kena bala pulak ke. Mau roboh macam kes kat Bukit Antarabangsa pulak nanti.

Pengakhiran cerita ni pun aku tak tahu lagi. harap2 AJK taman yang kami nak buat tu menjadi la. Semoga niat kami suami isteri untuk mengembangkan syiar islam tu di permudahkan dan diberkati Allah. kawan2 semua doakan kejayaan kami ye. Eh silap. kejayan KITA bersama kerana kawan2 pun islam kan semuanya? semoga islam tertegak di bumi ini..

Wallahualam…

Keme Laki Bini memilih PAS dan PR

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share link korang