PENGUMUMAN!!!

1. Pembaca di jemput untuk copy n paste entry kat sini. Sangat alu2kan..Moga dpt kebaikan bersama. Mintak jasa baik untuk sertakan link aku gak.hehe

2.Aku mintak maaf jika ada kekhilafan dlm penulisan ak. Aku just cuba belajar2 memberi je..

3.Sebarang perbincangan lanjut boleg email kepada aku zulgeologist@gmail.com. Takupun add je tanya melalui facebook aku je.


Blog aku ni ossem ke tak ossem??

Thursday, August 29, 2013

Aku mengupas tentang "Kahwin Muda" di MobTV

Bismillahirrahmanirrahim...

Akhirnya keluar jugak talkshow yang pihak mobTV.my jemput aku time bulan puasa lepas. Tajuk agak ringan tapi PENTING.

Aku tau korang malas nak dengar sampai habis.haha. So aku share la beberapa point yang aku nak highlightkan.


1. Baik buruk kahwin muda itu bergantung kepada diri sendiri. Ianya ibarat kita bgi lesen motor kat orang.kalau bagi lesen time dah tua tapi still langgar pertaturan jadi tak baik jugak.

2. Kahwin muda bukan diukur dengan usia seseorang tapi bergantung kepada kematangan pemikiran seseorang itu. Kalau dah tua tai still berfikiran budak2. susah jugak parent nak bagi green light

3. Untuk berkahwin kena ada persiapan diri. Paling penting persiapan ilmu terutama ILMU AGAMA.

4. NAFSU memainkan peranan penting.. Runtuhnya rumahtangga itu samada berkahwin kerana nafsu ataupun gagal mengurus nafsu selepas berkahwin (bukan hanya nafsu syahwat)

5. Berkahwin perlu ada matlamat yang besar. Yang kita tak tahu kita akan dapatkan ia pun selepas kita kahwin. Ianya adalah redha Allah.

ada lagi beberapa point lain. Aku pun dah tak berapa ingat. hahaha..

Apa2pun moga ada sedikit manfaat buat ummat. Doakan rumahtangga aku dan isteri tercinta Aida Rahayu Full..

wallahualam

Boleh klik link di bawah untuk video.

http://www.mobtv.my/talkshow-3737.html

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share link korang