PENGUMUMAN!!!

1. Pembaca di jemput untuk copy n paste entry kat sini. Sangat alu2kan..Moga dpt kebaikan bersama. Mintak jasa baik untuk sertakan link aku gak.hehe

2.Aku mintak maaf jika ada kekhilafan dlm penulisan ak. Aku just cuba belajar2 memberi je..

3.Sebarang perbincangan lanjut boleg email kepada aku zulgeologist@gmail.com. Takupun add je tanya melalui facebook aku je.


Blog aku ni ossem ke tak ossem??

Friday, August 23, 2013

Dialog untuk Mesir

Leman : Sham, ko tahu ke tentang isu mesir sekarang ni?

Sham : Tahu la jugak sikit leman. Ada jugak member2 aku share kat facebok.

Leman : Oh. Ossem jugak ko ni. Apa yang ko tahu?

Sham : Ye la. Ni hal geng tentera buat hal gulingkan Morsi kan? Morsi ni menang Plilihanraya kat Mesir tahun lepas.

Leman : ooo.. kira ni ko rasa ni pertembungan antara tentera yang nak merebut kuasa dari geng2 Morsi la kan?

Sham : Yup. Setahu aku gitu la..

Leman : Hmm… betul jugak tu. Tapi sebenarnya ianya lebih besar dari itu.

Sham : Maksud ko?

Leman : Ini namanya peperangan hitam putih.

Sham : Adoih. Tak paham pulak aku. Macam zaman Filem P Ramlee di Studio Jalan Ampas pulak. Hehe

Leman : Gini.. Kes Mesir ni adalah pertembungan Hitam dan Putih. Pertembungan antara Hak dan yang Batil. Pertembungan antara yang inginkan Islam dan yang tidak mahukan islam. Pertembungan antara Islamis dan Sekularis. Pertembungan antara Yahudi dan Islam. Keputusannya akan menentukan masa depan kuasa dunia.

Sham : Oh. Baru aku faham. Tq weh. So as a Muslim mesti la aku akan bersama dengan perjuangan bawang putih melawan bawang hitam. Eh terbergurau la pulak.

Leman : Hahaha.. macam2 ko ni.Ok lah weh.. aku nak chow ni.. kalau ko nak dapat update terkini isu mesir ni ko boleh layari facebook Prihatin Mesir . Kalau nak salur duit pun ada kat situ. Kat akaun Maybank 562106636662 atas nama Pertubuhan Lepasan Mahasiswa Mesir Malaysia (ILMAM)

Sham : Orait.. thanks weh.. wa cayang sama lu…

Leman : Bereh. No biggie bru, Assalamualaikum


Sham : Waalaikumussalam…


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share link korang