PENGUMUMAN!!!

1. Pembaca di jemput untuk copy n paste entry kat sini. Sangat alu2kan..Moga dpt kebaikan bersama. Mintak jasa baik untuk sertakan link aku gak.hehe

2.Aku mintak maaf jika ada kekhilafan dlm penulisan ak. Aku just cuba belajar2 memberi je..

3.Sebarang perbincangan lanjut boleg email kepada aku zulgeologist@gmail.com. Takupun add je tanya melalui facebook aku je.


Blog aku ni ossem ke tak ossem??

Tuesday, May 18, 2010

i'm Back with....

Alhamdulillah aku baru selesai bertapa. Balik rumah hari sabtu lepas. Sepanjang pertapaan aku memang banyak pengajaran yang aku dapati. Aku tak dapat bertapa lamae sebab kena uruskan adik aku ni. Nyibuk je dia..haha

Ada satu benda yang aku dapat dari pertapaan aku yang amat2 tepat kena kat mata kepala aku sendiri. Ianya mengenai fitnah yang berlaku dalam perjuangan islam..Aku malas nak ulas panjang2. Senang cerita macam ni la. Ianya mengenai betapa pentingnya peranan menimba ilmu. Berapa kerat antara kita yang sudi menhadiri majlis ilmu. kadangkala meeting lebih banyak dari ke majlis ilmu. Kalau tak pergi meeting gerak kerja pun mesti ada benda lain yang berjaya mengalahkan the power of majlis ilmu.

Aku pun akui benda tu gak. Dah umur senja ni baru terhegeh2 nak mencari ilmu.(senja di alam mahasiswa). pergh.. banyak gila tak tau. padahal benda basic je pun. tu pun tak tau ke?? LEMAH!! ish3x.. satu fitnah kepada perjuangan telah dilakukan oleh aku..

So lepas ni semoga Allah permudahkan aku dan kamu untuk menghadiri taman2 syurga yang berlungguk2 di sekitar kediaman kita sekarang. Cari lah ilmu sebanyaknya untuk menjadi bekal kita kelak. Tak kira la bekal dalam beramal mahupun berdakwah. Tu je la. Takleh lama2 ada tugas membawa adika aku lepas ni. Sekadar mencuci habuk di blog aku yang dah bersawang ni..

wallahualam..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share link korang