PENGUMUMAN!!!

1. Pembaca di jemput untuk copy n paste entry kat sini. Sangat alu2kan..Moga dpt kebaikan bersama. Mintak jasa baik untuk sertakan link aku gak.hehe

2.Aku mintak maaf jika ada kekhilafan dlm penulisan ak. Aku just cuba belajar2 memberi je..

3.Sebarang perbincangan lanjut boleg email kepada aku zulgeologist@gmail.com. Takupun add je tanya melalui facebook aku je.


Blog aku ni ossem ke tak ossem??

Monday, December 27, 2010

Bukti UMNO sayang Raja Melayu

Baru2 ni kita duk dihebohkan dengan sentimen Raja2 Melayu yang dimainkan UMNO. Watak mereka diolah oleh Media arus perdana seperti UMNO ni adalah Parti yang SANGAT2 menghormati institusi Raja Melayu. Namun mereka sengaja membuat rakyat lupa akan kebiadaban mereka terhadap Raja2 Melayu. Andai kata ada pejuang2 UMNO yang membaca artikel ni aku menjempuit korang untuk menafikan FAKTA SEJARAH yang akhbar korang yang pernah tulis dulu. Sekarang ni jom kita lihat contoh2 pengkhianatan UMNO terhadap Raja2 Melayu.

1.Pengasas Umno Dato’ Onn Jaafar dibuang daripada istana Johor pada tahun 1920 dan membawa diri ke Singapura kerana kritik Sultan atas isu harta.

2.Tahun 1974 Tan Sri Gahzali Jawi (bapa Dato’ Seri Tajul Rosli) yang tidak mahu meletak jawatan Menteri besar Perak, walaupun perjanjian asal dia hanya hendak pegang dua tahun sahaja.

3.Media pro Umno mengkritik sultan secara terbuka ketika Dato’ Rahim Bakar bekas Menteri Besar Pahang yang berselisih dengan Sultan Pahang.

3.Umno membelasah Raja-Raja Melayu pada tahun 1983 kerana menolak cadangan supaya kuasa Yang DiPertuan Agong mengenai pengistiharan dharurat dikurangkan.

4.Pada tahun 1991 dalam Persidangan Agung Umno, Sultan Kelantan dihentam secara terbuka kerana menyebabkan Umno kalah di Kelantan.

5.Dalam Persidangan Agung Umno juga, perwakilan Umno meminta harta raja disiasat. Berita ini dilaporkan oleh Utusan Malaysia muka surat depan.

6.Satu demontrasi dan hantar memorandum kepada Sultan Kelantan telah dibuat oleh pemimpin Umno Kelantan .
Perlembagaan Persekutuan yang membolehkan raja di bawa ke mahkamah. Apabila Raja- Raja Melayu minta tangguh pindaan ini, maka media mengkritik secara terbuka salah laku raja.

7.Beberapa siri rapat umum haram Umno di Alor Setar, Bagan Datoh, Seremban, Batu Pahat dan Melaka untuk menunjuk sokongan pada Dr Mahathir dan mengecam raja-raja Melayu.

8.Menabal Tengku Ibrahim Inderaputera untuk mengganti Sutan Ismail Putera 29hb April 1993 di Ketereh Kelantan oleh Dato’ Anwar Musa .

9.Kenyataan biadab Shahidan Kasim bekas MB Perlis mengatakan “Sultan Kelantan sekarang tidak layak menduduki takhta dia ada bukti” (BH 11hb Jun 1993.)

10.Dato’ Mohd Taib kata Nizar derhaka, Dia lupakah yang dia bawa lari Ku Yah (puteri Sultan Selangor kahwin lari sampai Sultan murka). Apakah ini bukan derhaka?

11.23 daripada 24 ADUN Terengganu ugut boikot angkat sumpah Dato’ Mohd Said selepas pilihanraya 2008

12.Penyokong Umno pula mengatakan sultan binatang. Kenapa polis tidak tangkap mereka yang demo dan
hina Sultan. Pada Feb 2009.

13.Shahidan Kasim boikot perlantikan Dr Isa Sabu sebagai MB Perlis, bukankah ini derhaka namanya.

14.Tan Sri Rahim Tamby Chik meminta supaya amalan panggilan ‘patik’ yang digunakan sewaktu berkomunikasi dengan sultan dihentikan, memadai dengan hanya menyatakan ‘saya tuanku’. BH 3/2/1993.

15.Dato’ Zahid Hamidi ketika menjadi Ketua Pemuda Umno mencabar supaya Sultan Kelantan Ismail Petra turun takhta. (BH 11/2/93)
    Dah habis baca kawan2? sekarang anda dah tahu siapa yang menjadi pengkhianat Raja Melayu kan? Mereka berlagak macam mereka lah pendokong bangsa. Tapi hakikatnya ni yang terjadi. Depan Melayu cakap lain. Depan bangsa lain cakap lain. Aku bukanlah terlalu memperjuangkan bangsa. Tapi lagi bagus la dari orang yang kononnya memperjuangkan bangsa tapi hakikatnya??haprak!! Oleh itu untuk PRU akan datang terpulang kepada korang untuk memilih siapa. Antara BN yang telah tahu kehaprakannya ataupun ingin memberi peluang kepada PR untuk memerintah Malaysia..~~ Semoga ISLAM diletak ditempatnya~~

    4 comments:

    Anonymous said...

    ak sokong kalau PAS perintah..Tp ak x suka Anwar Ibrahim jadi PM..Harun Din jadi PM aku 100% sokong..

    Zulgeologist said...

    Alhamdulillah..Aku pun sama.ISLAM is the only solution..

    zackey said...

    aku pn same dgn anon kt atas tu..perjuangan PKR tu xnmpak hala tuju..kalau PAS aku sokong

    Zulgeologist said...

    zackey : PKR msih belum matang..adik2 la katakan..len la PAS.dah tahap abang2.haha

    LinkWithin

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

    Share link korang