PENGUMUMAN!!!

1. Pembaca di jemput untuk copy n paste entry kat sini. Sangat alu2kan..Moga dpt kebaikan bersama. Mintak jasa baik untuk sertakan link aku gak.hehe

2.Aku mintak maaf jika ada kekhilafan dlm penulisan ak. Aku just cuba belajar2 memberi je..

3.Sebarang perbincangan lanjut boleg email kepada aku zulgeologist@gmail.com. Takupun add je tanya melalui facebook aku je.


Blog aku ni ossem ke tak ossem??

Monday, May 14, 2012

Apabila Gadis melayu lagi teruk dari Minah Bangla


“Itu perempuan dekat Bangla sana banyak malu kalau pakai ini macam. Tapi saya tengok sini punya perempuan pakai banyak seksi. Sana puna kalau pakai ini macam itu orang duduk kampung sudah kasi halau sama dia. Itu mak bapak pun malu sama dia punya anak perempuan”

Lebih kurang begini statement yang aku dengar dari Mat Bangla tempat aku kerja sekarang. Adushhh.. malu je rasanya. Kalau dilihat dari maju nya sesebuah Negara tu memang Malaysia ni maju dari Bangladesh. Mana taknya. Diorang ni yang dikategorikan sebagai General Worker dalam site daily report ni sanggup datang sini semata-mata nak cari duit. Kira Malaysia ni macam lubuk menacari duit la bagi diorang.

Terfikir juga aku. Kalau la keruntuhan akhlak menjadi nilai yang perlu dibayar untuk mengecap sebuah kemajuan. Baik kita persetankan sahaja kemajuan tersebut. Baik la jadi orang yang makan nya kais pagi makan pagi, kais petang tak sempat nak kais pun. Haha. Itu adalah lagi baik dari runtuhnya akhlak sesebuah bangsa atau lebih tepatnya akhlak umat islam di Malaysia.

Sebenarnya apa masalah yang kita hadapi? Ketidakseiringan. Itu punca yang berlaku sekarang ni. Kita maju dari sudut duniawinya. Namun kita tidak seiringan maju dari sudut ukhrawinya. Pembanggunan rohani seringkali diketepikan oleh rakyat Malaysia. Tak payah pergi jauh. Apa yang kita sebagai ibu bapa. Ops.. Silap. Aku belum jadi bapa. Haha. Biasanya Ibu bapa lebih risau jika anak mereka tidak lulus periksa ataupun dapat ditempat tercorot melangkaui kerisauan mereka apabila anaknya masih gagal membaca Al Quran. Sejak kecik kita dinilai berjaya apabila berjaya dari sudut kemajuan dunia hinggakan kemajuan rohani kita abaikan.

Dah cukup cakap tentang Malaysia. Nih nak cakap kat gadis2 pulak. Korang takde rasa malu ke kalau sampai macam tu sekali Mat bangle ni buat bandingan kat korang. Adeh… Aku yang lelaki ni pun tumpang malu gak.. Cakap banyak pun tak guna jugak.. Satu slogan khas untuk gadis2..

Tutup Aurat Pasti Selamat!!

Cun kan awek ni? Rasa nak takel pun adaaaa....

Wallahualam..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share link korang