PENGUMUMAN!!!

1. Pembaca di jemput untuk copy n paste entry kat sini. Sangat alu2kan..Moga dpt kebaikan bersama. Mintak jasa baik untuk sertakan link aku gak.hehe

2.Aku mintak maaf jika ada kekhilafan dlm penulisan ak. Aku just cuba belajar2 memberi je..

3.Sebarang perbincangan lanjut boleg email kepada aku zulgeologist@gmail.com. Takupun add je tanya melalui facebook aku je.


Blog aku ni ossem ke tak ossem??

Thursday, December 20, 2012

Pabila berita Esok Kiamat aku terima

Bismillahirrahmanirrahim...

Kecoh jugak nampaknya. Aku yang dari tak tahu ni pun jadi tahu... Ada juga yang bertanya kat aku tentang kejadian ni. Oh. Aku pun tak berapa tahu. Nak jawab camne pun lagi la tak tahu. kahkahkah..

Isunya adalah esok kiamat. Kalender Mayan katanya cakap macam tu. Ada yang kata bumi akan gelap. Ada yang kata bumi akan berputar terbalik. Maka matahari akan terbit dari barat! So. itulah tandanya KIAMAT SUDAH DEKAT!!

Betul Ke Bohong?

Ini la topik yang patut dimasukkan ke dalam rancangan Betul ke Bohong? mungkin ada pasukan yang akan terkena renjatan elektrik. haha..

Aku tak mengatakan ianya benar mahupun bohong. Semuanya di dalam pengetahuan Allah swt. Bagi aku baik lah kita anggap setiap hari adalah esok nya dah nak kiamat. Tak perlu percaya sangat kepada ramalan2 orang. Dah memang distatekan dalam agama kita bahawa perihal tentang hari kiamat ni takde sape pun tahu tarikh sebenar2 nya. Apa terjadi jika ada ulama' yang terkenal pun turut menyokong kaw2 yang esok adalah kiamat. Pergh..maunya ramai umat islam akan terpesong. bahaya dowhhh

Semoga kita insaf

Tapi kan, dari satu sisinya jika benarlah dengan ramalan ini mampu menyedarkan manusia agar kembali mentaati Allah, y not? biarlah kita ni jadi manusia yang beringat. Tapi menjadi satu masalah yang super besar kalau hari ni kita insaf sebab takut esok kiamat tapi bila pagi esok bangun je tengok matahari terbit macam  biasa terus kita lupakan keinsafan yang bertandang hari ini. Cannot be like that brother!!

Stand aku

Bagi aku, biarlah orang nak ramal apa pun. Yang pasti kita tetap akan menghadapinya. Tak payah tunggu kiamat. Kalau kejap ni Allah tarik nyawa pun dah tak sempat nak buat amal. Kiamat jugak namanya tu der. So jadilah orang yang bijak dengan mengingati mati bak kata Nabi Muhammad saw. Ingat mati. Ingat kiamat. pastu insaf. baru selamat!!

Wallahualam..


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share link korang