PENGUMUMAN!!!

1. Pembaca di jemput untuk copy n paste entry kat sini. Sangat alu2kan..Moga dpt kebaikan bersama. Mintak jasa baik untuk sertakan link aku gak.hehe

2.Aku mintak maaf jika ada kekhilafan dlm penulisan ak. Aku just cuba belajar2 memberi je..

3.Sebarang perbincangan lanjut boleg email kepada aku zulgeologist@gmail.com. Takupun add je tanya melalui facebook aku je.


Blog aku ni ossem ke tak ossem??

Saturday, March 5, 2011

Bila orang bertanya, gua menjawab

Dalam beberapa minggu lepas ada soalan yang sama yang aku terima dalam sehari. Soalan yang ditanya ialah bagaimana aku buat untuk menghantar mesej kat Yahoo Massenger (YM) secara pukal sekaligus. Kepada pembaca2 blog aku yang tak ada aku sebagai friend kat YM korang mesti la korang tak faham kan?Takpe2. just buat2 faham je. Bila ditanya persolanan tu aku nak terang pun susah la jugak kan. So aku kena la buat demo juga. So di kesempatan ini aku nak share how to send msg to all our friends list. tapi aku yakin ramai yang dah tahu bagaimana. Takpelah. Aku nak share juga..huhu

Langkah pertama mesti lah kita kena on9 YM kan? Then buat la langkah2 bawah ni..



Firstly, korang kena klik cursor kat friend list korang macam aku buat kat atas ni. Lepas tu korang tekan enter. Akan keluar lah box untuk send YM kepada semua group friends korang tu macam kat bawah ni.


Lepas tu korang letak lah apa yang nak di beritahu. If nak ucapan selamat hari isnin ke apa ke. Boleh je. Lepas tu tekan je send. Mudah kan?


Maka dengan itu akan sampailah mesej2 korang kat kawan2 korang. sangat mudah dan pantas. Setakat ni aku dah hampir setahun buat kerja mudah ni. Apa kesan kepada kawan2 aku pun entah. Tapi apa yang aku tahu aku dah buat apa yang aku mampu. hoho. Tapi kalau ada pembaca blog aku yang sudi  nak terima sedikit tazkirah yang aku ambil dari Quran dan Hadith tu aku sangat lah mengalukan. Boleh add aku terus kat YM aku ni_sape@yahoo.com. 

Lagi 1. Kepada pengguna2 YM sekalian. Mengapa tidak kita gunakan teknologi yang ada ini untuk menyebarkan benda yang baik. Dengan copy n paste yang disertakan dengan 3 langkah mudah di atas kita sedang menambah saham kita di akhirat kelak? Apa lagi bro? Simple as korek hidung.haha. Insyaallah nikmatnya di sana nanti memang tersangat2 indah berbanding dengan mengorek hidung.. Ok lah..sekadar itu untuk kali ini. Jangan lupa lakukan langkah  mudah ini ya..

Wallahualam..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share link korang