PENGUMUMAN!!!

1. Pembaca di jemput untuk copy n paste entry kat sini. Sangat alu2kan..Moga dpt kebaikan bersama. Mintak jasa baik untuk sertakan link aku gak.hehe

2.Aku mintak maaf jika ada kekhilafan dlm penulisan ak. Aku just cuba belajar2 memberi je..

3.Sebarang perbincangan lanjut boleg email kepada aku zulgeologist@gmail.com. Takupun add je tanya melalui facebook aku je.


Blog aku ni ossem ke tak ossem??

Friday, August 6, 2010

Merampas dan Merampas

Artikel kali ni aku copy dari blog kawan aku.. Bekas Ketua Umum Sekolah aku dulu. Dapat jadi sebab aku malas nak mencapap macam dia je. kalu tak memang dapat kat aku la..haha.. Papepun aku cadangkan korang masuk sendiri blog kawan aku ni..http://lookingforward123.blogspot.com/ InsyaAllah bakal Lawyer...


Kerajaan Negeri Perak satu ketika dibawah pimpinan PR, DS Ir Nizar berjaya ditumbangkan dan dirampas. Ada sesetengan melayu Ordodoks walaupun "berbaju Hijau" berkata "tak ape, lebih baik diambil oleh BN daripada diperintah "Mata Sepet".

Justifikasi nya sangat mudah sebab MB yang ada hanyalah Boneka! Tanah diserah kepada Bangsa Cina. Hakikatnya, Tanah kampung Baru China yang di diami sejak sekian lama diberikan geran. Adakah dengan memberikan geran tanah kepada penduduk telah menggadai tanah melayu??Tanah yang memang mereka diami sejak merdeka lagi. Tapi demi Kuasa, fakta ini tidak diberitahu malah diputarbelit media jamban UMNO.

Sekarang Kerajaan Coup De tat Perak membuat Perkara yang sama dengan memberikan Geran kepada penduduk Kampung Tersusun Cina. Kenapa tak dengar pula suara-suara anjing melayu menyalak??

Lebih dahsyat sekarang, tanah rezab melayu kampung Sendayan Lama, Padang Rengas bakal "dirampas" dan serahkan kepada YTL Simen(Perak Hanjoong Simen) milik mata sepet!

Dengan biadap dan kurang ajar nye Pejabat tanah memberi surat kepada Pemilik Tanah, meminta pemilik hadir ke Pejabat Tanah untuk tandatangn, bawa sekali Salinan IC dan Buku Bank!! (macam melayu ni kebuloq sangat duit macam UMNO) dan siapa yang engkar dan tak hadir, proceeding tetap dijalan kan!

Melayu tak ada pilihan lagi. Datang dan serahkan tanah kepada Kerajaan dan Kerajaan akan bagi tanah tu kat cina. Nanti kerajaan bagi la pampasan sikit. Bukan Nak ambik free ja!

Woi "pembela melayu"!! Sekarang kenapa tak menyalak. Bahkan lebih dayus lagi, walau pun terkena batang hidung sendiri mereka tetap kata "tak pa datuk MB ada, die pejuang melayu"..kah kah kah kah...

Tanah dah tergadai pon masih nak bodek. Kata Pak Mat(salah seorang pemilik tanah) ," lama-lama kita ni jadi palestin. merempat ditanah air sndiri".

Inilah hasil Rampasan Kuasa orang-orang "Pembela Melayu". Inilah habuan yang diterima. Tahniah.

Aku bukan racist macam UMNO. Tapi dulu dia kata kerajaan Nizar bagi tanah kat Cina tapi sekarang dia lagi teruk,' rampas' tanah melayu dan bagi pada cina. siapa sebenarnya Boneka???

Ada pula seorang cerdik kampung argue, "kerajaan bukan ambik tu terus bagi kat cina, kerajaan bagi tumpang ja...sewa kat cina". Masalah nya Untung nya siapa???

mmm..terinagt pulak lagu racist BTN, moh le kite nanyi same2 yop, kot-kot boleh dapat balik tanah melayu kite ni...MB dengor ni mesti sebak....kah kah kah kah!

Anak Kecil Main Api
Anak kecil main api
Terbakar hatinya yang sepi
Airmata darah bercampur keringat
Bumi dipijak milik orang

Nenek moyang kaya raya
Tergadai seluruh harta benda
Akibat sengketa sesama kita
Cita lenyap di arus zaman

Indahnya bumi kita ini
Warisan berkurun lamanya
Hasil mengalir ke tangan yang lain
Pribumi merintih sendiri

Masa depan sungguh kelam
Kan lenyap peristiwa semalam
Tertutup hati terkunci mati
Maruah peribadi dah hilang

Kini kita cuma tinggal kuasa
Yang akan menentukan bangsa
Bersatulah hati bersama berbakti
Pulih kembali harga diri

Kita sudah tiada masa
Majulah dengan gagah perkasa
Janganlah terlalai teruskan usaha
Melayu kan gagah di Nusantara

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share link korang