PENGUMUMAN!!!

1. Pembaca di jemput untuk copy n paste entry kat sini. Sangat alu2kan..Moga dpt kebaikan bersama. Mintak jasa baik untuk sertakan link aku gak.hehe

2.Aku mintak maaf jika ada kekhilafan dlm penulisan ak. Aku just cuba belajar2 memberi je..

3.Sebarang perbincangan lanjut boleg email kepada aku zulgeologist@gmail.com. Takupun add je tanya melalui facebook aku je.


Blog aku ni ossem ke tak ossem??

Monday, October 10, 2011

Amazing Moon!! Allahuakbar...

Today i found this two pictures from my Fb friend. Masyaallah. The great of Allah!! Have a Look ya!!

can u see "ALLAH" word?Credit to Aida Rahayu 

Credit to Ust Azhar Idrus


Sesungguhnya pada kejadian langit dan bumi, dan pergantian malam dan siang, terdapat tanda2 (kebesaran Allah) bagi orang yang berakal;

(iaitu) orang orang yang mengingati Allah sambil berdiri, duduk atau dalam keadaan berbaring, dan mereka... memikirkan tentang penciptaan langit dan bumi (sambil berkata), "Ya Tuhan kami, tidaklah Engkau menciptakan semua ini sia-sia; Mahasuci Engkau, lindungilah kami dari azab neraka..

Ya Tuhan kami, sesungguhnya orang yang Engkau masukkan ke dalam neraka, maka sungguh, Engkau telah menghinakannya, dan tidak ada seorang penolong pun bagi orang yang zalim.

Ya Tuhan kami, sesungguhnya kami mendengar orang yang menyeru kepada iman (iaitu), "Berimanlah kamu kepada Tuhanmu", maka kami pun beriman. Ya Tuhan kami, ampunilah dosa2 kami dan hapuskanlah kesalahan2 kami, dan matikanlah kami beserta orang2 yang berbakti.

Ya Tuhan kami, berilah kami apa yang telah Engkau janjikan kepada kami melalui Rasul2Mu, dan janganlah Engkau hinakan kami pada hari kiamat. Sesungguhnya, Engkau tidak pernah mengingkari janji."
(Surah `Ali Imran ayat 190 - 194)

4 comments:

Dun Kijang said...

Subhanallah..

cahaya keharumanku said...

rupa2nya bukan sy sorg yg mdongak ke langit mlm tu..alhamdulillah ada teman yg sama2 bertasbih masa tgk bulan..=))

cahaya keharumanku said...
This comment has been removed by the author.
Zulgeologist said...

Yup!! moga kita samaa2 terus menerus bertasbih...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share link korang