PENGUMUMAN!!!

1. Pembaca di jemput untuk copy n paste entry kat sini. Sangat alu2kan..Moga dpt kebaikan bersama. Mintak jasa baik untuk sertakan link aku gak.hehe

2.Aku mintak maaf jika ada kekhilafan dlm penulisan ak. Aku just cuba belajar2 memberi je..

3.Sebarang perbincangan lanjut boleg email kepada aku zulgeologist@gmail.com. Takupun add je tanya melalui facebook aku je.


Blog aku ni ossem ke tak ossem??

Thursday, December 8, 2011

Bahtera Penyelamat

Banjir besar yang pernah melanda,
Melenyapkan manusia yang penuh ego,
Tiupan kebenaran dibiarkan berlalu,
Mengundang murka yang maha pencipta,

Kini dunia kembali dibanjiri,
Kebanjiran maksiat melemaskan insan,
Natijah rapuhnya akar keimanan,

Dalam kebanjiran ini,
Masih ramai yang lelah menjadi perenang,
Melihat berlalunya Bahtera Penyelamat
Berlayar terus ditiup angin keimanan

Aku tidak ingin menjadi perenang,
Aku ingin menjadi penumpang,
Lemasnya sanak Nabi Nuh sebagai perenang
Selamatnya binatang sebagai penumpang

Bahtera itu masih menanti kita,
Jangan terhantuk baru tergadah,
Jangan biarkan nasi menjadi bubur,
Hayunkan kaki untuk berHIJRAH!!


Ya Muqallibal Qulub.. Thabbit qulubana 'ala di nika wa 'ala tha'atik..





LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share link korang