PENGUMUMAN!!!

1. Pembaca di jemput untuk copy n paste entry kat sini. Sangat alu2kan..Moga dpt kebaikan bersama. Mintak jasa baik untuk sertakan link aku gak.hehe

2.Aku mintak maaf jika ada kekhilafan dlm penulisan ak. Aku just cuba belajar2 memberi je..

3.Sebarang perbincangan lanjut boleg email kepada aku zulgeologist@gmail.com. Takupun add je tanya melalui facebook aku je.


Blog aku ni ossem ke tak ossem??

Saturday, December 3, 2011

Layan blues di KMP

Sedangkan tempat jatuh lagikan dikenang inikan pula tempat belajar...

Itu yang dapat aku gambarkan. Setelah hampir 5 tahun meninggalkan bumi Kolej Matrikulasi Perlis, Alhamdulillah hujung minggu lepas aku berkesempatan untuk meluangkan masa bersama rakan alumni dan adik2 KMP selama 2hari satu malam.

Entah sakit apa yang melanda diri aku membuatkan aku terdetik untuk menyertai program "Road to U n Road to Career" yang dijalankan tempoh hari. Terima kasih aku ucapkan kepada teman sekelas dahulu Ku Abdul Muhyi yang duk ajak aku join program ni,

Dengan perjalanan selama 10 jam lebih akhirnya aku tiba di stesen bas kangar. Tu pun selepas aku terpaksa solat di dalam bas. Arh...hakikat pemandu MELAYU. Bila aku uke hadapan untuk mohon agar berhenti solat jawapannya yang aku terima seperti aku berada di negara barat. Tidak sensitif langsung!!

Thanks to Cik Pengarah (Kak Eli)

Akhirnya jam 8 malam aku tiba di Kangar. Time tu pun dah layan blues kenangan 4 tahun lepas. hoho. Aku masuk KMP lambat sikit sebab menanti teksi yang terpaksa aku bayar seorang diri. Masuk je KMP dah bermula program dengan perasmian oleh En Shahrom. Wah!! dah lama tak jumpa..uban makin banyak nampak..haha. Malampertama takde apa yang penting. Just ada sesi taklimat dan suai kenal antara faci je. Maklum la datang dari bangayk generasi.

En Shahrom : Makin kacak ko sekarang ek
Aku : ermmm..ermm...(blushing)

Hari kedua bermula dengan sesi Road to U pada paginya. Aku masuk untuk bagi talk kat adik sains fizik. Apa lagi duk gebang la tentang kos geology ni. Bagi diorang tertarik sikit. Petang n malamnya pulak aku diberi peluang untuk menyetorikan (ayat baru) tentang keje sebagai geologist untuk slot Road to career pulak. Betapa powernya aku gebang kat depan diorang hinggakan ada budak akaun tanya boleh tak kos akaun ambil geology..Apakan daya..aku bukan Menteri di Kementerian Pengajian Tinggi. Tak dapat la aden tolong ekau...

Abg Zul tengah gebang sat

Tamat sudah program di KMP. Disebabkan aku punya tiket bas dapat petang je. Maka aku pun ambil la kesempatan untuk "berborak" sebentar bersama AJK Pusat Islam yang hadir untuk solat zohor secara berjemaah. Masyaallah..hebatnya diorang. Jika aku ketika zaman matrik dulu tak berapa tahu tentang tazkiyah nafs apatah lagi untuk memetik ayat alquran ditambah dengan kisah para nabi. Terasa kerdil disamping mereka. Hebatnya anak muda zaman sekarang.(gaya macam orang tua lak.haha). Sempat aku berpesan yang diorang beruntung kerana sudah bertemu dengan jalan ini seawal usia matrikulasi. Aku melihat di depan mata bahawa rakan2 yang sudah bertemu dengan jalan ini sedari zaman matrikulasi dulu akan lebih terkehadapan dari aku yang jumpa pun dah nak habis degree..hoho

Sebahagian Faci yang bertahan hingga akhir. yang lain balik awal sebab UUM ada kelas

Akhirnya selamat tiba di puduraya jam 11.45 malam. disebabkan LRT dah tutp maka aku terpaksa menyusahkan housemateku Apiz n Pau untuk ambik aku kat Pudu. Nasib le kome..sape suh jadi kawan aku..haha..

Secara keseluruhannya memang layan blues je aku dekat KMP ni. banyak yang tidak berubah. Masih sama ketika aku menuntut di sana dulu. paling aku terasa ralat aku tidak dapat bertemu dengan cikgu2 aku dulu terutamanya Teacher Salami dan Cikgu Jamelah. Nak buat camne. Time tu diorang cuti kan. Next time je la.. Tidak dilupakan mentor aku Ustazah Halimah yang hanya dia yang memanggil aku dengan nama BOND..haha

Aras 4 C2 yang paling "sunyi" dulu

sekian sahaja cerita aku yang ingin aku ceritakan setelah berhabuk dah blog aku ni.. Haish...semoga aku akan terus rajin dan diberi kekuatan untuk bekongsi apa yang patut...

Wallahualam...

P/S : Program yang modus operandi hampir sama aku pernah buat kat sekolah aku dulu. KLIK SINI

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share link korang