PENGUMUMAN!!!

1. Pembaca di jemput untuk copy n paste entry kat sini. Sangat alu2kan..Moga dpt kebaikan bersama. Mintak jasa baik untuk sertakan link aku gak.hehe

2.Aku mintak maaf jika ada kekhilafan dlm penulisan ak. Aku just cuba belajar2 memberi je..

3.Sebarang perbincangan lanjut boleg email kepada aku zulgeologist@gmail.com. Takupun add je tanya melalui facebook aku je.


Blog aku ni ossem ke tak ossem??

Saturday, December 10, 2011

Sembang Laknat!!

Bismillahirrahmanirrahim...

Semalam 1 Malaysia dikejutkan dengan penyebaran video yang dikatakan Sembang Rakyat. Aku rasa elok diklasifikasikan sebagai Sembang Laknat je video ni. Buat orang lagi salah faham tentang hudud je.Terutama kepada oranag bukan islam. Bahkan jika dilihat oleh orang yang hanya menggunakan logik akal dalam menilai pasti akan setuju dengan video ini. Semoga rakan2 aku sekalian tak terpengaruh dengan video ini.

Siapa pelakon pengarah dan semua yang terlibat dengan video ini yang menjadi tanda tanya. Biarkanlah mereka mengumpul saham dosa. Kalau kenalan aku yang jadi pelakon dalam video ni memang aku dah seligi dah sekor2. Bodoh punya orang. Buat orang lagi tak faham tentang hudud je.. eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee....Geraaaaam pulak aku rasa..ceitt!!

 Dialog ini yang menghina HUKUM ALLAH!!!
Takpelah. semoga mereka ini diberi hidayah. Kita pula perlu menjadi agen penyampai kepada masyarakat tentang perlaksaan hudu ini sebenarnya walaupun dipagari kontradiksi dari pihak pemerintah. Di sini aku ingin share kan pandangan dari 20 orang friends di facebook aku yang share mengenai video ini, Kome2 yang belum share lagi tu boleh sila tengok (KLIK) dan share kat facebook masing2.

Itu belum dikira dialog dari awal hingga ke akhirnya yang sangat banyak MENGHINA Negeri Kelantan. Andai kata tidak suka dengan PAS pun tidak perlu dijadikan SELURUH RAKYAT Negeri yang dipanggil serambi Mekah itu sedemekian rupa. Diorang bercakap tentang jumlah orang kan? Tidakkah diorang tahu rakyat di kelantan ramai. Kenapa tidak di kira mengikut peratus bukan kepala sahaja. Kalau aku ni rakyat kelantan la. Memang terasa giler dengan apa yang di cakap. lebih 2 dekad Tok Guru perintah Kelantan. aman je walaupun perlbagai halangan dan fitnah di sediakan oleh kerajaan pusat.





 
 
 
 Antara komentar dari teman di Facebook aku

Tapi alhamdulillah. Sebenarnya lebih ramai orang yang dislike berbanding like video ini. Ini menunjukkan masih ramai lagi umat islam diluar sana yang concern tentang isu yang membabitkan HUKUM ALLAH ini.

Korang boleh tengok kat sudut kanan bawah. 5035 yang dislike...cayalah Malaysia!!

Sekian entri kedua aku untuk hari ini. Ikutkan memang taknak buat entri baru. Tapi video ini betul2 buat aku menyampah sejak di ofis semalam. Haish.. So terberanak la entry aku yang ini. Semoga kita semua terhindar dari tanggapan buruk tentang Hukum Allah ini.

Wallahualam..

4 comments:

fatienwm said...

sangat sedih sebenarnya tgk video ni..kaum islam sendiri mempersendakan hukum Allah.hukum Allah yang HAQ.

moga-moga kita semua bersatu demi Allah.:))

cleo said...

diorg ni makin menjadi2 pulak..astaghfirullah..mohon Allah lindungi masyarakat drpd pemikiran puak2 ni...

mael said...

sembang banyak x guna..
orang pas, hassan ali yang menaikkan isu murtad dgn arak kt selangor kene band dgn pas sendiri...
perjuangan islam katakan...
bende yang silap mmg kene tegur..
tapi aku x fanatik sampai tak nampak salah benar yang melampau...

Zulgeologist said...

fatien : betoi2...moga mereka faham dulu baru bertindak untuk bercakap..

cleo : yup..kita pun mungkin akan terpengaruh..moga dilindungi..

mael : aik.itu bukan isu kat sini. Kalau aku cakap aku sokong hassan ali camne?skang ni ko sokong x sembang rayat.jangan twist isu :-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share link korang