PENGUMUMAN!!!

1. Pembaca di jemput untuk copy n paste entry kat sini. Sangat alu2kan..Moga dpt kebaikan bersama. Mintak jasa baik untuk sertakan link aku gak.hehe

2.Aku mintak maaf jika ada kekhilafan dlm penulisan ak. Aku just cuba belajar2 memberi je..

3.Sebarang perbincangan lanjut boleg email kepada aku zulgeologist@gmail.com. Takupun add je tanya melalui facebook aku je.


Blog aku ni ossem ke tak ossem??

Friday, October 7, 2011

Apabila Artis komen tentang HUDUD

Bismillahirrahmanirrahim..

Terkejut dan geram. Tu yang aku dapat rasakan. Ianya berlaku bila mana isu Hukum Hudud ini berdegang2 di perbincangkan. Tiba2 ada pihak yang ambil pandangan golongan yang tak sepatutnya dalam isu ini. Adakah patut apabila ingin mengulas hal agama ini di serah kepada artis? Tiada langsung niat untuk memperkecilkan kemampuan diorang. Tapi yang mejjadi permasalahan adalah apabila golongan artis di angakat suaranya. Tapi golongan ulama' di pinggirkan.

Mengapa tidak ditemubual golongan Mufti dan Ulama'?

Apabila golongan yang bukan ahli yang di beri suara untuk mengulas. Ini lah yang terjadi. Ada ulasan yang persis golongan kafir. Ada juga yang menyatakan hukum islam ini TIDAK SESUAI lagi dalam era sekarang ni. bagi aku, statement paling ketara adalah statement enot. Korang nak tau hasilnya apa? Aku kutip dari blog NI jap.

Enot dah menyesal habis. Pasal hudud dia kena hentam kaw2. Bisnes dia pun turut terjejas. Ini membuktikan ramai orang islam sokong hudud. Baca bawah neh ;
Pelakon komedi Enot, mengakui sangat tertekan apabila dikecam gara-gara TERSILAP mengeluarkan kenyataan tentang hukum HUDUD di akhbar Sinar Harian, semalam. 

Selain dikecam menerusi twitter dan facebook, perniagaan keknya turut terjejas, apabila ada pelanggan yang menarik balik tempahan GARA-GARA kurang senang dengan komennya. Enot turut kesal apabila arwah ibu bapanya turut dicemuh. 

Dalam pertemuan dengan Sinar Harian sebentar tadi, Enot menyatakan kekesalannya dan memohon maaf di atas kesilapan itu. -sinarharian-

Apa la orang Islam ni. Bukan nya membantu untuk fahamkan orang bukan islam. Malah diorang lagi buat orang rasa Hukum Allah ni tak valid dan kejam. Tengok statement Dr M satu masa dahulu.

Ucapan Tun Dr. Mahathir pada 3 Mac 1994 di Pusat Bahasa Arab, Nilam Puri, Kelantan). Apakah hukum hudud mesti dilaksanakan juga walau apa pun keadaan sehingga mendatangkan mudarat kepada orang Islam. Apakah dalam keadaan Islam sudah lemah, hukum2 yang boleh melemahkan lagi orang Islam mesti dilaksanakan? – Ucapan Tun Dr. Mahathir pada 3 Mac 1994 di Pusat Bahasa Arab, Nilam Puri, Kelantan)


Kita bandingkan dengan ucapan Top Cathilic Bishop ni dengan artis n Dr M tadi.

“I say it's time to allow Muslims in Kelantan, if they so desire, to implement shariah only for them and with that the hudud enactments provided non-Muslims are exempt from its implementation,”

Artikel penuh di sini


Pencerahan

Pencerahan itu perlu untuk golongan yang membidas Hukum Hudud.Tertarik nak share dengan dapatan chat dengan kawan di YM ni..

:sbb...dulu time sy xtau
: sy pun rse mcm hukumn tu berat
 tp bile da fhm...
: ya Allah.....jahilnye rse dlu
:semoga diampunkn
: n semoga kwn2 pun enlighlen psl hukum islam yg wajib ni


: n oh. even we r not in the position tok gubal undang2 supaya hudud tlaksana..... at least, at least sbg muslim kite kene semat dlm hati n doa semoga hukum hudud tlaksana. aminn

sangat setuju dengan statement last dia. Kita bukannya ada kuasa yang besar. Tapi cukup dengan di semat dalam hati agar hukum tersebut terlaksana. tak boleh cakap NO. Aku ni xtau nak explain sangat. Tapi aku letak la gambar ni untuk sedikit pencerahan. nanti aku cari lagi maklumat yang boleh dan di share kan di sini.

 Bandingkan sendiri keadilan Hukum Islam ini

Oleh itu aku menyeru korang semua untuk menyumbang sikit dengan like page

1 000 000 Rakyat Mahu Hukum Islam Dilaksanakan di Malaysia

Semoga sedikit usaha kita ini mampu menyedarkan rakyat lain di luar sana akan kepentingan dan kehebatan Hudud. Sekadar itu entry kali ni. Asbab entry kali ni aku berjaya tidak tidur selepas subuh. Yeaayyyy... Alhamdulillah...Tapi macam kantoi la pulak hari2 sebelum ni asyik tidur je leaps subuh.hehe..



Wallahualam....

 

3 comments:

Unknown said...

totally betol..geram sgt bila bca artikel ni..bak kata kawan: we have the choice to keep quiet kalo x tahu menahu hal sesuatu tu. ap salahnya ckp no komen drpd dok merapu meraban ckp x tentu hala. bahkan tambah dosa pulak. yg plg takut kalo2 effect pd iman kita. dh la iman kita pn x setebal mana. nauzubillah..astaghfirullah..moga Allah bukakan pintu hati2 diorang yg masih jahil lam hukum hudud ni utk cari ilmu wpun ngan hya search lam internet, and read from blogs..amiinn ~

Zulgeologist said...

tu la pasal.moga mereka ini tidak sahaja dihentam malah perlu terus di di bimbing :-)

Anonymous said...

golden goose
air jordan shoes
curry shoes
hermes outlet
jordan shoes
yeezy outlet
off white outlet
supreme
yeezy boost 350
bape

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share link korang