PENGUMUMAN!!!

1. Pembaca di jemput untuk copy n paste entry kat sini. Sangat alu2kan..Moga dpt kebaikan bersama. Mintak jasa baik untuk sertakan link aku gak.hehe

2.Aku mintak maaf jika ada kekhilafan dlm penulisan ak. Aku just cuba belajar2 memberi je..

3.Sebarang perbincangan lanjut boleg email kepada aku zulgeologist@gmail.com. Takupun add je tanya melalui facebook aku je.


Blog aku ni ossem ke tak ossem??

Friday, June 18, 2010

Merantau di bumi orang

Sekarang aku ada kat Pasir Gudang. Kat Permas Jaya. Kehadiran aku kat sini adalah untuk buat Site investigation kat Jambatan kat Permas Jaya ni. So kalau ada kawan2 aku yang kat area sini. Boleh la kontek aku ye.

Sebenarnya aku tak sangka pulak baru start kerja dah kena hantar pergi site jauh2. Memang di ragging la.kesian aku kan??huhu. tapi takpe la.memang banyak pengalaman aku dapat walaupun baru 2 hari kat sini. Brother2 yang buat SPT test kat sini pun dah pakar2. So diorang yang ajar aku n aku just pantau cukup la. Diorang pun nampak macam jujur je orangnya. Tak menipu kut waktu ambil bacaan..

Kat sini aku tepaksa tinggal kat hotel yang dekat dengan site aku buat beberapa hari ni. Nasib baik bos aku dah bayarkan tadi. So selamat la duit aku..banyak tu. dah la claim lambat lagi boleh dapat.

So far ok la tempat kat sini. Tapi satu permasalahan aku adalah surau agak jauh dari tempat aku tinggal. Bukan agak jauh.memang jauh pun. Tadi solat jumaat pun terpaksa la minta bos aku tolong hantar dan dia tunggu kat situ. Nasib la dapat pekerja macam aku. Menyusahkan je yang aku tau..

Kat sini kira macam pekan jugak la. Jusco pun ada. CC pulak ada kat sebelah hotel aku je. So boleh la lepak sini walaupun hotel ada internet tapi apakan daya laptop takde pulak. May Be Isnin ni motor aku sampai. So boleh la aku lepak kat rumah member aku kat P.Gudang. So ada la teman aku nak menyembang nanti. Rumah dia ada PS2 pulak tu. Memang Terbaekk!!!

Aku stay kat sini dalam sebulan kut. bergantung kat S.I aku siap bila. Total Bore Hole yang kena buat dalam 22. Lepas tu may be nak kena buat Seismic test pulak. So bertambah lam la aku kat sini. Nasib baik la site aku tu teduh. So saham akumantain je la kut..haha

Setakat tu je la story aku kali ni. Harap korang boleh doakan aku dapat laksanakan tanggungjawab dengan baik dan balik ke K.L dengan selamat. Aku tahu ramai yamg tengah rindu aku sekarang ni.Sabar ye kawan2 aku sekalian...

sekian..

p/s : Tq kepada Piji n d KIZ geng yang tlg send motor aku tadi..

3 comments:

Unknown said...

jauh bjalan..

luas pengetahuan.

slmat mengembara..

ica zain said...

wahhh selamat bekerja senior :DD

Zulgeologist said...

faiq : tp jalan sorg2..boring..hehe

ica : selamat berPC Kak Ica!!! haha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share link korang