PENGUMUMAN!!!

1. Pembaca di jemput untuk copy n paste entry kat sini. Sangat alu2kan..Moga dpt kebaikan bersama. Mintak jasa baik untuk sertakan link aku gak.hehe

2.Aku mintak maaf jika ada kekhilafan dlm penulisan ak. Aku just cuba belajar2 memberi je..

3.Sebarang perbincangan lanjut boleg email kepada aku zulgeologist@gmail.com. Takupun add je tanya melalui facebook aku je.


Blog aku ni ossem ke tak ossem??

Friday, June 4, 2010

Penat....

Alhamdulillah..aku berjaya juga mengharungi hari yang penat dan penting ni. Memang sejak pagi dah kena bertapa atas motor aku..Penat~~~

Bermula seawal pukul 8.30 pagi aku ada misi untuk di temuduga oleh satu syarikat kat P.J. Sampai je kat sana boleh pulak aku sakit perut. Dah la jalan berbelit2 dan 4 jenis highway aku naik tadi untuk sampai kat sana.huhu. Aku pun tumpang la tandas kedai makan kat situ sambil mengacakkan diri sendiri yang sedia kacak ni.haha. Dan dah dekat pukul 10 aku naik atas untuk ditemuduga. Senang gila rupanya. Tak payah cakap english pun. Penat je aku susun ayat awal2. Rupanya english dia pun lebih kurang aku je.haha..Temuduganye takde la lama. Dalam 30 minit je. Tu pun banyak diganggu. Sibuk beno dia.. Keputusan temuduga aku adalah........rahsia...huhu

Ingat lepas temuduga aku nak terus ke masid kampung baru sebab ada agenda sangat penting. Tapi memandangkan masa masih terlalu awal aku pun decide untuk balik rumah makan tengahari percuma dulu.hehe. Dalam pukul 12.30 aku pun bergerak ke masjid kampung baru. Jauh juga rupanya. Ada la dalam 45 minit. Sampai je kat sana orang dah ramai dan baru je azan. Aku pun ambik la wudu kat kolah yang dah nak kering tu.kena menjangkau la aku ni akibat dari kekurangan inci aku.

Dah dapat port untuk solat di tengah panas aku pun berdiri la sambil mendengar khutbah di celahan motor kat masjid tu. Sebenarnya aku membayangkan khutbah yang akan disampaikan adalah isu palestin. Isu besar dunia sekarang tu. Sejak atas motor aku dah bayangkan. Tapi apakan daya, ada isu yang lebih utama yang dibicarakan. isu perpaduan yang suruh jemaah agar mendukung gagasan 1 malaysia. Bukan aku tak suka dengar isu tu tapi aku rasa isu palestin yang lebih wajar disebut sebab tu la masa yang sangat penting untuk menyedarkan masyarakat yang mendengar tu. Isu 1 Malaysia tu minggu depan pun boleh sebut. Sori kalau aku tak sependapat dengan korang. Tapi itu yang aku rasa time dengar tadi. Timbul pulak buruksangka kat aku tadi. Aku rasa macam nak ambil kesempatan je tadi. Sebab yang datang tadi rata2 bukan prokerajaan. Jahat betoi aku ni..hehe

Takpe la. Abaikan isu tu. tak sengaja kut. Lepas solat jumaat ada solat hajat. Time tu dah ada kedengaran laungan takbir kat luar masjid. Lepas je solat hajat laungan semakin kuat dan akhirnya puluhan ribu orang berarak ke kedutaan USA untuk membantah tindakan zalim dan tak berperikemanusiaan zionis tu. Alhamdulillah aku sempat terpandang sahabat seperjuangan di UKM yang dah habis belajar dan yang masih belajar. Semuanya datang dengan semangat yang berkobar2 tapi harus diingat kepada aku dan semua yang hadir agar mengikhlaskan niat untuk menyuarakan bantahan kepada kezaliman ni. Semoga segala peluh kita tadi menjadi saksi di depan Allah kelak.

Aku tak dapat tunggu lama kat situ. Sekitar pukul 3.15 aku pun bergerak untuk interview kat jalan Sg Besi pulak dalam berpakaian kemeja aku yang dah agak basah akibat dari proses perpeluhan yang berlaku tadi. Aku sampai je kat sana aku terus cari port untuk mengkacakkan diri. Akibat kawasani tu adalah kawasan cina maka aku pun terpaksa menumpang kat tandas restoran cina. So aku pun pergi la interview yang dijadualkan pukul 4. Sampai je dah dapat soalan iq test. Susah juga la. Tapi boleh la jawab sikit yang aku mampu. Ada ke patut soalan tentang engineering. Mana la aku tau. Selepas tunggu agak lama dalam pukul 5 aku pun dipanggil. Sekali lagi interview yang mudah aku alami. Bahasa Melayu je aku bantai. Dah yang temuduga aku tu pun cakap B.M takkan la aku nak memoyokan diri menyerlahkan kehebatan B.I aku.hehe. Selepas berjabat tangan aku pun bergerak balik dan sampai rumah dalam pukul 6 lebih setelah mengalami sedikit kesesatan akibat mengelamun diatas motor.

Balik rumah rehat kejap then anak sedara ajak main game pulak. Layan kan je la. Terpaksa kalahkan dia.haha. Tadi agak letih juga. Tapi setelah bermanja dengan bondaku yang mengurut aku tadi, terus rasa segar. So lepas ni boleh sambung main game pulak.hehehe. Ok nak pergi main game ni..bye!!!

sekian...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share link korang