PENGUMUMAN!!!

1. Pembaca di jemput untuk copy n paste entry kat sini. Sangat alu2kan..Moga dpt kebaikan bersama. Mintak jasa baik untuk sertakan link aku gak.hehe

2.Aku mintak maaf jika ada kekhilafan dlm penulisan ak. Aku just cuba belajar2 memberi je..

3.Sebarang perbincangan lanjut boleg email kepada aku zulgeologist@gmail.com. Takupun add je tanya melalui facebook aku je.


Blog aku ni ossem ke tak ossem??

Tuesday, June 22, 2010

Oh Hotelku

Sebelum bermula jom kita baca link menarik ni..memang terbaek dari ladang!! klik sini

Ok now aku punya turn nak cerita sikit tentang apa yang aku alami kat perantauan sekarang ni. Seperti yang pembaca aku dah tau aku sekarang ada di Permas Jaya, Pasir Gudang Johor. Sekarang ni buat sementara aku menetap di Hotel Kingston (macam jenama pendrive kan??) berdekatan dengan Site yang aku jaga ni.


Bukan ini

Tapi ini
credit to http://ahhou20.blogspot.com

Ada apa dengan hotel ni?? Pertamanya ada sarapan free. Tapi aku tak ambil pun sarapannya. Hari pertama je aku ambil. Lepas tu dah tak ambil dah. Sebab apa? Sebab tekak aku tak boleh terima rasa dan baunya. Ciri2 kecinaan yang melampau. So aku decide aku rela berlapar dari makan makanan yang entah kuali apa yang digunakan untuk masak. Lagi satu hal aku kat sini nak cari restoran melayu agak susah. Setakat ni hanya makan kat kedai mamak yang tak sedap dan mahal je. Ni yang buat aku terkenang kat mapley2 Fariz Maju ni dan Kafe Ibu Zain bersama abang2 Indonesianye..huhu

Kembali kepada kisah hotel tadi. Semalam aku check out dan bercadang nak pindah ke rumah member aku. Tapi disebabkan motor aku tak sampai lagi angkara Pos laju yang SLOW so aku pun check in balik la petang semalam. Aku memilih bilik lain sebab sengaja nak ubah angin. Tapi bila masa aku nak bersolat aku tengok kiblat yang ada kat dalam bilik tu menunjukkan arah yang sangat berbeza dengan arah bilik sebelum yang hanya berbeza selang beberapa bilik ditingkat atas. Nasib baik aku ni bekerja sebagai geologist, so memang aku bawak kompas ke sini walaupun tampak seperti tak mungkin digunakan. Tapi akhirnya aku gunakan juga untuk memastikan arah kiblat yang sebenar. Memang sangat berbeza dari yang sepatutnya. May be tokey ni ingat kalau kat bilik tu kiblat still menghadap ke Masjid Al Aqsa kut..haha. So sempat la aku menegur akak kat kaunter tu supaya alert sikit bab kiblat ni. Nasib baik aku bawa kompas n itu bilik kedua aku. Kalau tak, mau wrong way aku solat. Dia cakap nanti dia pesan kat supervisor dia untuk cek kat setiap bilk. Ok la tu. I believe her...

Setakat ini la apa yang mampu aku coretkan. Kesimpulannya kita kena alert la tentang perkara2 yang bersamgkutan dengan ibadah dan agama kita. Semoga kita semua berhati2 dalam kehidupan kita sebagai muslim..

wallahualam..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share link korang