PENGUMUMAN!!!

1. Pembaca di jemput untuk copy n paste entry kat sini. Sangat alu2kan..Moga dpt kebaikan bersama. Mintak jasa baik untuk sertakan link aku gak.hehe

2.Aku mintak maaf jika ada kekhilafan dlm penulisan ak. Aku just cuba belajar2 memberi je..

3.Sebarang perbincangan lanjut boleg email kepada aku zulgeologist@gmail.com. Takupun add je tanya melalui facebook aku je.


Blog aku ni ossem ke tak ossem??

Wednesday, June 23, 2010

Artis Malaysia yang alim

Hari ni stop kerja awal sebab hujan lebat sangat. Memandangkan motor aku belum sampai maka aku pun kena la check in balik. Tapi kali ni aku decide untuk check in kat hotel yang lain. Masuk bilik lepas mandi aku pun buka la T.V. Tiba2 terbuka satu program bual bicara kat astro. Hajat hati nak tukar channel terus tapi jemputan yang datang tu macam best pulak kan. Seorang artis yang sudah bergelar Hajjah. bagus kan dia??

Pengacara menanyakan tentang konterovesi yang timbul apabila beliau memakai pakaian seksi ketika dalam satu function PRIVATE dia. maka dengan slumber dia jawab tu adalah function PRIVATE dia yang menjemput hanya 300 orang. Kalau mengikutkan hati aku yang bersangka buruk ni memang aku akan cakap tu semua adalah bukan mahram dia. Tapi untuk bersangka baik tu 3oo tu MESTI adik beradik dia tambah pakcik makcik dia termasuk dengan suami dia dan sedara yang MAHRAM dia. Tak pun semua perempuan ke. Baru la boleh kata private kan??

Seterusnya bila ditanya tentang gelaran hajjah yang dia ada tu bukankah tak sesuai dengan perilaku dia? Jawapan yang mudah oleh seorang yang ternyata berfikiran sekularisme. Tolong jangan campur adukkan antara ibadah dengan kerjaya..WHAT THE FUN!! sesuka hati dia je kan cakap macam tu. Lagi satu yang aku tak boleh blah dia cakap kalau nak panggil hajjah tu panggil la kat masjid. Kalau kat disco or kelab malam tu tak payah la. Yang pengacara n penonton pun 2x5 je. Adui..lagi satu hal. dia siap cakap yang ada pihak yang buat sampai artis2 malaysia ni takut pergi haji sebab takut jadi macam kes dia. Dia tambah pakej lengkap lagi. Dia cakap orang yang menakutkan orang pergi haji tu berdosa..wah!! pandai pulak dia cakap soal dosa dan pahala.

Memang masa dia cakap tadi aku agak bengang la. Sampai macam tu tahap kritikalnya pemikiran melayu-islam kat negara kita ni terhadap kehidupan beragama. Hoi!! Islam bukan hanya di masjid, Islam tu di mana2. Hatta nak kencing pun islam ajar. Ni la masalah umat kita sekarang yang tak menutup aurat mampu menutup aurat dengan sebaiknya ketika solat. Jaga mata. Jaga hati, semua jaga. Masa itu je islam nya. Masa itu je tutup auratnya. tapi setelah bagi salam kedua terus hilang segala ciri2 keislamannya. Tu yang solat. yang tak solat??

Kalau ikut hati aku ni. Nak je aku cakap sapa artis tu dan apa nama program yang aku tengok tadi. Tapi untuk mengelakkan umpatan berlaku di blog aku ni. Maka aku rahsiakan. Mungkin korang dah pernah tengok video tentang artis malaysia yang aku letak dulu kan? kepada yang belum tengok anda memang wajib tengok. tengoklah betapa hebatnya kelancangan artis2 kita bila berbicara tentang islam.

Kadang2 aku tergelak bila melihat ayat2 biasa yang terkeluar dari artis2 kita bila mendapat anugerah. Ayat seperti copy n paste di saban tahun. Bersyukur di atas nikmat. Bagus bersyukur tu. tapi adakah dengan kata2 kesyukuran itu telah cukup mampu untuk menyeimbangkan dengan kelalaian ketika anugerah bintang popular yang diorang dah siap make up sebelum maghrib lagi??

Bila berbicara tentang dunia artis, glamour.memang terlalu banyak pancaroba. Aku pun akui kalau aku pun jadi artis apa la jadi kat aku sekarang. Betapa banyak kita lihat insan2 yang dulunya berimejkan islam akhirnya tenggelam dalam kehidupan sebagai anak seni. Ada juga artis yang mampu berubah ke arah yang lebih baik selepas menjadi MANTAN artis.

Setakat ni je la aku merapu. Jangan lupa tengok video yang aku cakap tu. Korang boleh klik kat sini.

wallahualam..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share link korang