PENGUMUMAN!!!

1. Pembaca di jemput untuk copy n paste entry kat sini. Sangat alu2kan..Moga dpt kebaikan bersama. Mintak jasa baik untuk sertakan link aku gak.hehe

2.Aku mintak maaf jika ada kekhilafan dlm penulisan ak. Aku just cuba belajar2 memberi je..

3.Sebarang perbincangan lanjut boleg email kepada aku zulgeologist@gmail.com. Takupun add je tanya melalui facebook aku je.


Blog aku ni ossem ke tak ossem??

Tuesday, September 27, 2011

Tahniah Sahabatku....

Alhamdulillah..Semalam aku berkesempatan turun ke Majlis Graduasi di UKM. Semalam merupakan hari konkosyen bagi graduan dari fakulti yang sama dengan aku iaitu Fakulti Sains dan Teknologi. Junior Geologi pun konvo semalam tapi sesi pagi. Aku hanya berkesempatan untuk datang time sesi petang je. Maklum la. Resmi orang bekerja..
Semalam juga merupakan hari berkonvonya kawan yang antara paling awal yang aku kenal di UKM. Pertemuan kami bermula ketika mendaftar je di Kolej Ibu Zain 4 tahun lepas. Aku ingat lagi ketika itu beratur ikut fakulti. Dan aku orang yang paling lambat sampai. Aku masuk je barisan tu aku bertemu dengan 5 orang lelaki melayu yang lain. Rupanya sememangnya ada 6 orang je lelaki melayu dalam fakulti tu yang sama kolej dengan aku. Fad, Piji, Jaki, Hairil, Nazmi dan juga aku. Aku, Fad, Hairil dan Nazmi konvo tahun lepas.2 lagi sahabat aku ni kerana sayangkan KIZ mereka meneruskan pengajian lagi setahun. Alhamdulillah semalam mereka berjaya konvo jugak.

Bersama Abg Iejan tersayang

Sejak dari berakhirnya minggu 3M (orientasi) kami terus semakin akrab hingga la sekarang.Main futsal, TMK, Hari Terbuka, Dinner, Family day, Main Kad, Main PES, Kerja Cathering, Main Badminton, Syoknya Syawal dan banyak lagi yang kami buat sama2 bersama rakan SeLagend Kolej Ibu Zain yang lain.


 Abg2 Lagend yang Gila


Kawan sampai mati
Piji ni roomate kepada Fad. So moment kitorang bersama tu lagi banyak kut. Tambah2 lagi time musim exam. Bilik diorang ni akan dijadikan pot untuk study group sampai ke pagi. Juga kaki surau dan orang kuat Kelab Kerohanian. Sekarang ni kami kerap berjumpa untuk main Badminton sama2. Disebabkan dia ni wakil UKM maka biasanya aku akan bagi chance dia menang kalau lawan ngan dia. Haha

Tahniah Piji

Jaki ni aku ingat lagi time masa main futsal 1st time dulu. nak panas baran je. Dah la main tak power. haha. tapi sekarang berbekalkan kaik panjang dan wajah seriusnya boleh la di harap sikit. haha. kaki kerja cathering gak dengan aku. Tapi kalau bersiap memang dia paling "awal" sangat la. Tapi xpe. benda2 yang macam ni la yang nak di ulang2 cerita pun. haha


Tahniah Jaki
Selain dari 2 orang ni ada lagi kawan aku yang bergraduasi tahun ni. kawan yang bak kata junior KIZ ni Abang2 Lagend KIZ. huhu. Pertamanya Mat Anip atau lebih mesra lagi dengan panggilan Abg Hanis. Haha. Mamat ni budak 2nd in take, Duduk kat sebelah bilik aku time 1st year dulu. Kalau kat KIZ dulu ni kira prang kuat Kelab Teknikal. Sejak 1st year sampai la habis belajar ni. Setiap event kat kolej mesti ada muka dia duk tercongok dekat meja teknikal. Dia konvo Hari Ahad. Aku tak sempat datang. Takpe la. Semalam sempat jugak ucapkan Tahniah kat dia.

Gaya menggoda "Abg Hanis"

Seterusnya Minol. Ustaz Minol lagi sesuai kut.Dalam minggu 3M lagi dah bagi tazkirah subuh kat depan. Dahsat! Konvo hari ni bersama budak2 Fakulti Pendidikan yang lain. Lambat sikit kamcing dengan si Minol ni. Yang aku ingat time 1st year dulu asal balik daru suarau je mesti aku singgah bilik dia. Aktiviti adalah menewaskan dia dalam arena PES 6. Haha. Juga jaguh futsal KIZ merangkap wakil UKM.

Nampak sangat lakonannya

Ops. dah macam sesi suai kenal kawan2 KIZ la pulak. Lantak kome le. Sape suruh baca blog aku. Haha. Kalau aku nak cerita sorang2 tentang kawan aku yang konvo tahun ni memang tak dapat la jep. So cukup la 4 orang ni je kut.

Dis is my roomate. Zamri

Tapi sebelum tu. Last but not least, Juga kepada Roomate 2 tahun aku yang konvo hari ni. Tahniah di ucapkan. Tak sia2 didikan aku selama 2 tahun tu. Berjaya jugak hang konvo. Juga kepada adik2 mahupun kenalan aku yang lain. Selamat bergraduasi di ucapkan!!!

sekian.....




8 comments:

Unknown said...

ingatkan balik surau buat ap la..gi maen pes pulak dah..*tepuk dahi jap* haha

seronok tgk org berkonvo..tahniah utk kengkawan kamu jugak..huhu :)

Cik Pulau said...

tak wish kat aku pnnn..
hahahaha...

Zulgeologist said...

cleo : besa la.hidup membujang..hehe..eh awk x konvo lg?

lini : hg yg x jemput aku :p

Unknown said...

blom..baru masuk thn 3..huhu insya-Allah thn dpn grad la..huhu

Zulgeologist said...

oreait..rajin2 le buat thesis yeeeeee.....

yanmaneee said...

kyrie 4
zx flux
Kanye West shoes
jordans
hermes belt
retro jordans
curry 6 shoes
off white jordan 1
fila disruptor
supreme hoodie

steate said...

Continue Reading important link try this site go to my blog Full Article dolabuy replica

Anonymous said...

jordan outlet
kobe shoes
jordan shoes
off white jordan
off white shoes
off white hoodie
golden goose sneakers
supreme
fear of god
goyard bag

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share link korang