PENGUMUMAN!!!

1. Pembaca di jemput untuk copy n paste entry kat sini. Sangat alu2kan..Moga dpt kebaikan bersama. Mintak jasa baik untuk sertakan link aku gak.hehe

2.Aku mintak maaf jika ada kekhilafan dlm penulisan ak. Aku just cuba belajar2 memberi je..

3.Sebarang perbincangan lanjut boleg email kepada aku zulgeologist@gmail.com. Takupun add je tanya melalui facebook aku je.


Blog aku ni ossem ke tak ossem??

Sunday, February 12, 2012

Dengan iradah Allah ku dikuliahkan

Bismillahirrahmanirrahim...

Setelah belajar sifat 20 tempoh hari. Aku sering berfikir dan mengingatkan diri sendiri bahawa apa sahaja yang berlaku adalah yangg terbaik untuk aku. Dengan sifat iradah Allah swt segala yang berlaku akan berlaku mengikut kehendaknya. Maka sudah pasti Allah lebih tahu apa yang terbaik untuk umatnya bukan?

Semalam aku dapat merasai perkara tersebut. Semalam aku beradaa di rumah Yong (akak sulung) aku. Sepatutnya aku tidak berada di situ dan perlu ke tempat lain. Tapi disebabkan beberapa hal maka aku tetap berada di situ hingga malam semalam. Hendak dijadikan cerita aku mendapat info bahawa di masjid ada kuliah agama bab tafsir Al Quran. Aku sembang dengan abang ipar aku tentang tu dan dia pun cakap kat surau berdekatan yang juga merangkap markas PAS cawangan tu pun ada buat pengajian tafsir Al Quran malam tu.

Aku mula berfikir2 untuk pergi yang mana satu ni. Dua2 bagus nampaknya, Ketika aku nak pergi bersolat maghrib aku punya ingatan kat surau tu memang hilang terus. aku duk ingat nak pergi masjid je. So dah sampai masjid takkan la aku nak blah dari situ pulak. So memang bertekad la nak duduk situ je dengar ceramah. Tapi Allah punya kuasa. Penceramah tak hadir la pulak. Kol pun tak dapat. So pihak masjid pun buat tayangan video.

Aku pun ambil keputusan untuk melangkah keluar dari masjid dan ingin bergerak ke surau yang aku cakap tadi. Tapi dalam hati aku duk fikir. Mesti dah start lama ni. Terlepas la aku isi awalnya. Tapi takpe lah. Dari tak dapat ape2 kan. baik aku layan je. Sekali lagi. Hebatnya Allah!! Mungkin ada yang merasakan perkara itu tak baik untuk mereka. Ustaz kat sebelah sana sampai sama dengan aku sampai!! Kami bertembung di tangga surau, Allahurabbi. Ustaz tu tersesat rupanya. Padahal memang beliau memang datang setiap bulan. Tapi Allah nak menyesatkan dia. sesat jugak la. Kerana Allah tahu itu yang terbaik untuk umatnya.

Rupanya isi yang di sampaikan ustaz tu sangat2 terkesan kat aku. Apa yang di cakap tu semuannya macam dia tahu je apa yang aku duk fikir dan apa yang aku alami. Antaranya tentang Hakikat Ilmu. Aku baru je menulis dan baca tentang kepentingan ilmu. Rupanya Allah menghantar ustaz ini untuk memperjelaskan lagi kefahaman aku. Alhamdulillah...

Insyaallah aku akan kongsi pengisiannya di entry yang akan datang. Ni semua taktik supaya kome semua rajin2 ziarah blog aku ni. haha. Lagi pun sekarang ni masa untuk mencari makanan. lapor yob!! haha

rheumatoid arthritis : Juga yang terbaik untuknya


 MARI BERSANGKA BAIK DENGAN TUHAN!!!

Wallahualam....

1 comment:

Fendy said...

entri yg menarik..tp tulisan besarkan sikit lg bole x?..hehehe..kurg jelas..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share link korang