PENGUMUMAN!!!

1. Pembaca di jemput untuk copy n paste entry kat sini. Sangat alu2kan..Moga dpt kebaikan bersama. Mintak jasa baik untuk sertakan link aku gak.hehe

2.Aku mintak maaf jika ada kekhilafan dlm penulisan ak. Aku just cuba belajar2 memberi je..

3.Sebarang perbincangan lanjut boleg email kepada aku zulgeologist@gmail.com. Takupun add je tanya melalui facebook aku je.


Blog aku ni ossem ke tak ossem??

Friday, February 10, 2012

Susunan makhluk mengikut darjat


Sedikit perkongsian dari apa yang aku dapat dari daurah tempoh hari. Bawah ni aku sertakan Kedudukan mengikut darjat. Ni apa yang aku dapat dari Ustaz Zul hari tu. Tulisan pun hodoh je. Sebab nak catit. Pasal tu aku nak share gak. At least cantik sikit nampaknya..hoho

  1. Nabi Muhammad saw
  2. Nabi Ulul Azmi
  3. Semua Rasul
  4. Semua Nabi
  5. 4 Malaikat utama ( Jibril, Mikail, Izrail, Israfil)
  6. Kepala Malaikat
  7. Para Malaikat
  8. 4 khalifah Al  Rasyidin
  9. 10 orang sahabat di jamin syurga **
  10. Ahlul Badar
  11. Ahli perjanjian Bai’atul Ridhwan
  12. Semua sahabat
  13. Tabi’in
  14. Tabi’ tabi’in

Sumber lisan Tuan Guru Zulkifli Ismail

 **
1- Saidina Abu Bakar As-Siddiq (ra).
2- Saidina Umar Al-Khattab (ra).
3- Saidna Utsman Bin Al-‘Affan (ra).
4- Saidina Ali Bin Abu Talib (ra).
5- Saidina Zubair Bin Al-‘Awwam (ra).
6- Saidina Tolhah Bin ‘UbaidiLlah (ra).
7- Saidina Abdul Rahman Bin ‘Auf (ra).
8- Saidina Abu ‘Ubaidah ‘Amir Bin Al-Jarrah (ra).
9- Saidina Sa’ad Bin Abu Waqqas (ra).
10- Saidina Sa’id Bin Zaid (ra).


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share link korang