PENGUMUMAN!!!

1. Pembaca di jemput untuk copy n paste entry kat sini. Sangat alu2kan..Moga dpt kebaikan bersama. Mintak jasa baik untuk sertakan link aku gak.hehe

2.Aku mintak maaf jika ada kekhilafan dlm penulisan ak. Aku just cuba belajar2 memberi je..

3.Sebarang perbincangan lanjut boleg email kepada aku zulgeologist@gmail.com. Takupun add je tanya melalui facebook aku je.


Blog aku ni ossem ke tak ossem??

Monday, February 13, 2012

Valentine di setiap hari

Pakwe : sayang... Kita jangan sambut Valentine tau. Tak baik tau. Haram..

Makwe : Tu la abg.. sayang pun xnak sambut valentine ni. Buang masa je. lagi pun abang sayang sayang tiap2 hari kan?

Pakwe : Betul tu sayang. kalau boleh hari2 abang nak hantar SMS kat Suria Cinta tu...nak bagi mmmuah kat sayang banyak2...

Makwe : Alalala...sweetnye kekasih sayang ni... saaayang abang..

Pakwe : Thanks sayang. Untuk sayang juga.... ♥ ♥

-----------------

There is something wrong with this dialogue..

Perkara pokok bukan isu valentine tersebut. Perlu difahami bahawa berkasih sayang itu sememangnya dianjurkan dalam islam. Namun ada jalan yang harus dilalui. Benar pasangan ini mengaku akan keharaman sambutan tersebut. Tapi adakah mereka dibenarkan berpegang dengan pengharaman sesuatu perkara yang lain namun hal yang berkait dengan diri sendiri di lupakan?

Isu hari valentine yang akan berakhir di medan ranjang akan hanya terhenti jika perasaan kasih sayang ini dapat di alurkan di alur yang di benarkan oleh agama.

Kesimpulannya. yang dah berkapel tu anda bukan hanya perlu memilih untuk tidak mahupun ingin merayakan hari valentine. Tetapi anda perlu memilih untuk memutuskan hubungan ataupun mempercepatkan penghalalan hubungan anda. Yang hat x berkapel tu... Hangpa jangan duk gatai nak pi caqi pasai lak..

wallahualam..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share link korang