PENGUMUMAN!!!

1. Pembaca di jemput untuk copy n paste entry kat sini. Sangat alu2kan..Moga dpt kebaikan bersama. Mintak jasa baik untuk sertakan link aku gak.hehe

2.Aku mintak maaf jika ada kekhilafan dlm penulisan ak. Aku just cuba belajar2 memberi je..

3.Sebarang perbincangan lanjut boleg email kepada aku zulgeologist@gmail.com. Takupun add je tanya melalui facebook aku je.


Blog aku ni ossem ke tak ossem??

Tuesday, April 13, 2010

Oh murahnya kamu

Terasa ingin mencoret tentang kerencaman masalah yang berlaku dalam kalangan mahasiswa kini. Walau aku pun kadang2 tergolong juga dalam golongan2 tu jugak.huhu. Aku terasa nak menulis tentang ni sebab tadi bersembang dengan seorang brother ni. Die bukan nye lame pun bergelar mahasiswa. 1 sem je kat UTM. pastu kena buang. sebab kes pe ntah..cian2..huhu

Jom berbincang tentang isu sosial mahasiswa kini. Memang sampai Jaring UKM ni server down pun aku tak dapat habiskan cerita.huhu. Tapi sikit2 je la ye. Korang pun dah tau banyak kisah2 di sebalik perbukitan ilmu ni. masalah sosial yang menjadi perbualan hangat adalah masalah hubungan antara lelaki n perempuan yang akhirnya akan berkesudahan di bahtera2 haram yang dilayar tanpa lesen L P mahupun Kompetan..haha.

Abang tadi tu cerita kat aku tentang ada stududent 1 IPTA sekitar sini gak. Masa dia kapel ngan dak U tu juga, awek die ade cerita tentang hal kawan dia. Setiap malam keluar disco. kelas tak pergi. Bila dah nak final. Pensyarah yang diberi didikan sejak kecil dan disanjung2 tu memanggil die untuk bagi offer dapat result gempak. Just buat benda SIMPLE je. Mengakhirkan dunia malam bersama2 dengan pensyarah tu..SIMPLE?? Oh murahnya kamu...

Kes ke 2 abang tu cerita. Dia dikirim gambar atau video yang memaparkan aksi tak sepatutnya dari raut wajah n pemakaian bercirikan islamik. Dia cakap student gak minah tu. Dari Ayu berlitup tudung labuh sehingga semua penutup2 itu hanya diletakkan dilantai bukan pada pemakainye..huhu..oh murahnya kamu...

Masuk pulak kes kat satu IPTA lain yang masa zaman 80an dikenali sebagai universiti bohsia menurut abang tu. Tugas si jejaka2 ni hanya perlu mengayat je. Kalau power ayat tu malam tu gak dapat. Tapi kalau kurang power ayatnye dalam seminggu baru nak dapat. bak kata abang tu dapat tu tetap dapat la..huhu..oh murahnya kamu..

Kes seterusnya kat IPTS lak. Rumah sewa diorang campur2 tak kire agama. Setiap minggu si pompuan ni bawak balik laki. Tu satu hal. Lagi 1 hal lagi arak kat dalam peti ais tu dah macam air Bio Aura je die buat.haha. Togok ikut suka je. tak ke malu agama lain tengok?? oh murahnya kamu..



Cukup la 4 kes ni aku ceritakan. Kes2 lain korang pun lebih arif kut dari aku. Persoalannya adakah kite hanya menyalahkan mereka? ape nilai n sumbangan kite terhadap permasalahan ni? Atau kite pun same je macam mereka? Ke lebih teruk?? KANTOI la pulak..haha.. Nampaknya aku nak tukar la statement..OH MURAHNYA KITE...

wallahualam..

9 comments:

budak comey said...

ya Allah.. minta d jauhkan hal ini dr tjadi ke ats diriku n sahabat2 skalian..
AMIN..

Zulgeologist said...

insyaALLAH..semoga ALLAH hindar dari sume ni..cuak la tu..haha

Anonymous said...

nauzubillah..

pemerhati bebas said...

budak comey ni sntiasa ad kat bhgn komen...
loyal btol... hihi

Zulgeologist said...

Anon : mintak simpang

pemerhati bebas : ok la tu..ade gak yg komen..hehe..tq budak comey =)

madihah said...

owh betul..sentiasa mintak allah lindung diri kite la..huhu..sedih2x

budak comey said...

pemerhati bebas: loyal n setia sbb blog ni bguih... ad unsur2 dakwah.. ssuai utk kita smua..

a.zul: welkam.. hee

pemerhati bebas said...

yer budak comey... ak pon suka blog ni..

Zulgeologist said...

budak come n pemerhati ; tq2..doakan si penulis ni ikhlas dalam berkongsi..padahal lagha je orangnye..haha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share link korang