PENGUMUMAN!!!

1. Pembaca di jemput untuk copy n paste entry kat sini. Sangat alu2kan..Moga dpt kebaikan bersama. Mintak jasa baik untuk sertakan link aku gak.hehe

2.Aku mintak maaf jika ada kekhilafan dlm penulisan ak. Aku just cuba belajar2 memberi je..

3.Sebarang perbincangan lanjut boleg email kepada aku zulgeologist@gmail.com. Takupun add je tanya melalui facebook aku je.


Blog aku ni ossem ke tak ossem??

Sunday, April 11, 2010

Bersalam dengan En DECTAR, Pn KTAMS dan Cik DG

Yes!!! akhirnya aku berjaya memoral upkan diri dengan mengemaskan bilik aku yang dah sediakala kemas. Baru la semangat nak study gini (nada serius). Hari ni hari ahad, esok hari isnin. Aku takde exam.korang ade? ape lagi..pergi la study..haha

Sempena exam terakhir aku selaku pelajar ijazah sarjana muda di ukm ni, aku nak memberi kata2 kepada 3 golongan yang beruntung sebab kenal ngan aku..haha. 3 golongan ni yang major la. Yang minor2 tu ade lagi. tu aku ucap secara umum je la ek..

Golongan pertama adalah golongan di tempat aku pertama kali mendaftar kat UKM ni. Semestinya teman2 di kolej ibu zain yang aman bersama monyet2 nya ni. Aku mintak maaf sangat2 kepada teman2 se batch. Walaupun aku tau aku bukan buat salah banyak pun.haha. Kepada seluruh warga IZISH pun kena mintak maaf. mane tau sepanjang tahun ni banyak kesalahan aku buat. kepada junior2 lak. sila belajar dengan rajin ye. jangan asyik berFb je. Ingat sikit harapan mak ayah yang duk doa kat rumah. Tak pun baca yassin ke malam jumaat lepas.hehe.

Golongan ke 2 pulak adalah rakan seBATU aku.haha.. To all geologist, walaupun sem ni kita ade paper sikit je. Selang berjela2 pulak tu. tapi kena score la ye. tau la ade yang dah dapat kerja. jangan berlagak sangat.haha. Kepada rakan semajor engineering geologist lak selamat exam khamis ni. Kalau ade persoalan boleh rujuk aku terus yang seringkali datang lewat ke kuliah ni..haha.. Sem ni sem last kite akan exam di dewan yang sama so nanti jangan sedih2 lak..hehe. Papepun GO3x Geologist!! ingat pesan aku. just answer the questions because geologist always right!! hehe

Golongan ke 3 pulak adalah teman2 seperjuangan di medan juang. (ayat macam jundullah asli je.hehe) Andai kite boleh sibuk dengan gerak kerja kenapa tak leh sibuk untuk belajar? jangan gerak kerja je hebat tapi study ntah ke mana. nanti mendatangkan fitnah kepada agama lak. tapi dalam sibuk study adakah tanggungjawab di abaikan?? pasti la tak kan..Semua hebat2 mesti dah faham. Aku je yang tak faham2 lagi ni. baru setahun jagung kat arena ni.. Papepun buat sehabis baik untuk exam ni ye..Moga jenayah akedemik tidak berlaku kepada jiwa2 pejuang ni..ke korang adalah penjenayah akedemik yang dikehendaki??

kepada aku dan semua kamu, ingat lah yang usaha kita hanya sedikit je menyumbang tetapi Allah swt jua yang berkuasa menentukan keputusannya. So, pertingkatkan hubungan dengan Allah swt di saat di medan juang ni. Konsep sebenar2 tawakal tu kena ada. Tapi ingat tawakal adalah berserah kepada Allah swt setelah dah tak mampu buat pape dah. Selagi berdaya, sila berusaha ye.. Usaha tangga kejayaan tapi tangga tu pun Allah yang tentukan nak bagi yang mahal ke murah. yang senang ke susah..so sekali lagi aku tegaskan tingkatkan hubungan dengan Allah..

Tapi AWAS!!! jangan sekarang je menjadi seorang abid. habis exam nnt jadi iblis.. Allah dilupakan. enjoy menjadi keutamaan. Semoga dengan peningkatan hubungan kita dengan ALLAH swt kali ni akan di istiqamahkan dalam melahirkan mahasiswa muslimin mukminin berminda dan berjiwa kelas pertama...amin..

Salam peperiksaan dari aku sebagai duta GMUKM.huhu

Sem lepas punya..malas nak buat lagi..hehe


wallahualam..

7 comments:

Mahirah Jazlan said...

terima kasih atas peringatan~
Salam juang ~ go3x Geologist~!

dr itu! said...

gud luck..!

deqsu said...

salam...wah..dah last sem pun kn..seronoknye...
ape2 pun moga berjaya dunia akhirat..xkira dimana jua en.conan berada ek...best of luck 2 u...

Zulgeologist said...

mahorah : go geologist too!!
Al haqimi : tq2...
deqsu : tq..abis same kan?

atikah said...

wah.... bestnye nk grad da ko yer

Zulgeologist said...

insyaallah..tapi ni atikah mane lak? semoga grad same aku gak..hehe

budak comey said...

sob sob sob... bpisah jua nge abg zul.. heeeee

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share link korang