PENGUMUMAN!!!

1. Pembaca di jemput untuk copy n paste entry kat sini. Sangat alu2kan..Moga dpt kebaikan bersama. Mintak jasa baik untuk sertakan link aku gak.hehe

2.Aku mintak maaf jika ada kekhilafan dlm penulisan ak. Aku just cuba belajar2 memberi je..

3.Sebarang perbincangan lanjut boleg email kepada aku zulgeologist@gmail.com. Takupun add je tanya melalui facebook aku je.


Blog aku ni ossem ke tak ossem??

Saturday, February 6, 2010

Misi : membumikan islam di KIZ

Setelah membuat sedikit brainstorm semalam bersama sahabat2 KIZ ni. So telah mendapat kata putus untuk mekanisma dalam membumikan ISLAM di KIZ ni. bermula dengan analisis SWOT seterusnya membincangkan mekanisma dan terus menetapkan PIC untuk setiap tugas yang berlambak tu.huhu

Mungkin dalam beberapa hari ni akan dipublisitikan apa perancangan sepanjang sem ni. InsyaALLAH cuba untuk mengistiqamahkan usaha. Dan ternyata dorongan dari sahabat2 terutamanya warga KIZ ni amat2 diperlukan. Kita akan sama2 melaksanakan misi ni untuk Agama yang kita anuti sejak kecil dan mungkin ada yang hanya menganut tanpa hayati agama tu sendiri(pandai je aku buat cite.huhu).

Kenapa perlu bermisikan membumikan ISLAM di KIZ?? maksud die harap sahabat2 faham la. Kita cuba menampakkan ISLAM ni tak asing kat kolej kite ni dan terus wujud iklim dan susasana beragama tu.

Untuk sahabat2 yang telah diberikan tugas semalam. Lakukanlah tugas tu dengan baik walaupun ade yang rasa takde kekuatan.hehe. Sesame kite topup kekuatan sahabat2 kite ek? satu perkara yang penting lagi. Bersama kita mengikhlaskan niat untuk membantu agama ALLAH ni. kalau kite yang tak tolong sape lagi. Dan percaya la ALLAH swt tak menagih pun pertolongan kite. Tapi kite yang menagih pertolongan kembali dari ALLAH swt kelak.

“Hai orang-orang mukmin, jika kamu menolong (agama) Allah, niscaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu.” (QS. Muhammad : 7)

Untuk sahabat2 len nantikan kemunculan acara2 mingguan untuk anda. Mungkin entri lepas ni aku boleh ceritakan ek. sabar2. Nak g berSUKEM lak ni.huhu..

wallahualam..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share link korang