PENGUMUMAN!!!

1. Pembaca di jemput untuk copy n paste entry kat sini. Sangat alu2kan..Moga dpt kebaikan bersama. Mintak jasa baik untuk sertakan link aku gak.hehe

2.Aku mintak maaf jika ada kekhilafan dlm penulisan ak. Aku just cuba belajar2 memberi je..

3.Sebarang perbincangan lanjut boleg email kepada aku zulgeologist@gmail.com. Takupun add je tanya melalui facebook aku je.


Blog aku ni ossem ke tak ossem??

Sunday, March 7, 2010

IZAC itu TMK

Saat ni aku baru je balik dari post mortem Ibu Zain Carnival. Lame giler. Selain sesi membetulakn kesilapan ada sesi luahan perasaaan lak. dengan2 aku pun luah juga..huhu. Balik je bilik buka blog tgk komen kat sebelah ni macam2. Salah faham je ni. yang saufi tu maksudkan untuk kes yang die cite kat blog die.aku komen le tntg ade minah salleh nk peluk die. Orang len pulak salah paham..haha

Kembali kepada core story yang aku nak cite kali ni. IZAC. Satu nama yang baru dalam hidup aku. Tapi hakikatnya roh dan semangatnya adalah sama dengan TMK (Temasya Muhibbah Kolej) yang aku lalui sepanjang 2 tahun berturut2 sebelum ni. banyak pengalaman yang aku belajar dalam 3 tahun dalam team ni. Dari hal gerak kerja hinggalah ke nilai persahabatan bersama kawan.Melihat kepada TMK sesi lepas yang semangat persahabatan yang dapat mengalirkan airmata seorang sahabat lelaki aku adalah satu yang amat berharga.Best sangat2 dengan team TMK12 dan TMK 13 dulu. Macam2 la kenangan kami.. Malas lak aku nak cite.huhu

Program pertama aku jadi Pengarah. Lawatan ke Rumah Sri Kenangan Cheng


Program ke 2 Explorace KIZ

Masuk pulak bab IZAC. Aku dalam team ni amat2 baru. Dalam 2 minggu je dapat jawatan ni. Tu pun sebab ganti org len. So aku run la untuk program explorasi khazanah yg ake kena handle tu. Alhamdulillah setel sumenye..Masuk lak bab IZAC induk. Rata2 junior2 aku sangat2 hebat. Segan lak aku nak berkerja dengan diorang. tapi layankan je la. Aku cuba memberi pandangan je la. Kat sini apa yang aku nak tekankan adalah rasa sense of belonging yang ada dalam diri kita tak kira organisasi apa yang kita join. tapi pastikan kita memikirkan tentang program kita sendiri. jangan sampai ada insan lain yang menguruskan kerja kita. Tapi sebagai dalam 1 team memang sesame yang kena fikirkan. Just anda disitu so lakukan tugas anda sebaiknya..

Malas lak aku nak komen. Ngantuk ni. Cuma nak ucap tahniah la kepada Su dan Fatin selaku Pengarah dan Timbalan pengarah IZAC. Juga tak dilupakan kepada adik2 junior yang hebat2 belaka. Masing2 dah cuba menjalankan tugas masing2. Lagi satu aku nak mintak maap kepada team yang aku baru 2 minggu join ni.Banyak adik2 yang menjadi mangsa aku..haha.ade yg kena kutuk. Macam Mona, Ica, Bee, Nadia, Yasmin dan Nabilah. Laki takde sebab aku dah kenal semua.ni yang aku baru je kenal.huhu.


Program ke 3 takde gambar..haha
Tu je kut. Cuma aku nak cakap aku sayangkan IZAC ni sebab dari TMK dulu la aku lahir dalam dunia berorganisasi..

sekian..

5 comments:

hidir said...

congrates abg zul...
even sy bkn izac team..
but sy rase gembira n bangga melihat team izac..
jatuh bngn same2..gelak n tangis same2..
juz xde kesempatan untuk same2 merasai..
xpe la..btw,COngrates Once again..
proud of U :)

Cik Pulau said...

hehe.. congrate zul..
teringat zaman TMK.. ko pengarah aku s/u..
dua2 program kat atas lak tu..hehe

cahaya_ketenangan said...

salam..
akhirnye!! jumpe jgk gambar team prog tmk lepas tu..kenangan tuu main badminton sebut sayur..haha..neway,thanks!huhu..

dan gambar rumah org tua cheng..baru je pergi survey kat sane khamis lepas utk prog sabtu nnt..pe agi a.zul,jom ar pegi lagi..imbau kenangan2 lalu bersame mereka..boley nangis2 lagi..hehe..prog yg kite cdgkan ni pon atas inspirasi prog korg la tuu..jom3!! =)

for izac,tahniah..kite dpt rase perasaan tu wpun kerja kite hanye 0.01% je dr izac..huhu..

Zulgeologist said...

hidir : tq ye..gudluck gak untuk MATK..:)

lini : tu la. kalau aku dapat program ni awl mesti aku emik hg jadi S.U aku gak.hehe

Inah : Tu la. Rase rugi pun ade.takde rezki la dik..yang gambar inah jaga badminton tu pun ade.perlu upload kah??haha

Suhaila Hashim said...

thanks a lot abg zul. su mmg speechless that night. mampu utk mdgr n cuba mnerima sebaik mgkin. sume jd pngalamn n pngajaran.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share link korang