PENGUMUMAN!!!

1. Pembaca di jemput untuk copy n paste entry kat sini. Sangat alu2kan..Moga dpt kebaikan bersama. Mintak jasa baik untuk sertakan link aku gak.hehe

2.Aku mintak maaf jika ada kekhilafan dlm penulisan ak. Aku just cuba belajar2 memberi je..

3.Sebarang perbincangan lanjut boleg email kepada aku zulgeologist@gmail.com. Takupun add je tanya melalui facebook aku je.


Blog aku ni ossem ke tak ossem??

Monday, March 15, 2010

MOH KITEY!!! kembali...

Memang Penat..Tapi sangat2 seronok..hehe. Bukan selalu dapat kumpul ramai2 macam ni. Memang tak dapat di nafikan yang Family day ni memang dapat mengeratkan balik hubungan keluarga aku. Ye la dulu kecik2 main sama2 semua. Bila dah besar jarang jumpa so nak sembang pun segan2.hehe. Tapi bila kena bersukaneka sama2 dan masing2 naik gila terus kamcing balik. Belum kira main tuju2 dalam air laut. Yang veteran2 pun naik syeikh..huhu

Bujang United sebelum bertolak

Bertempat di teluk Batik warisan Tok Noor berkumpul sekitar jam 2 petang. Acara pertama bermula jam 4 petang. Mula2 buat pecahan kumpulan. Tarik warna getah.Aku dapat kumpulan diraja.Kuning d champion.huhu..Pastu bermula la game petang tu. Mula dengan pencarian harta karun yang susah giler klu die..Tapi kumpulan aku dapat no 2 la..kire mantap la kan..hehe

Kuning d champion

Lepas tu banyak lagi game. tapi yang aku paling takleh blah bile acara berpasangan. Aku masuk ngan adik aku. Ingat acara apa ke. Sekali kena bertanding sapa habiskan roti dan air dulu. Setakat tu je takpe. tapi masalahnye air tu dalam botol susu..waa..terkena aku dengan idea aku sendiri time mula wat game ni dulu kala..lawak2..macam budak2 je kami dibuatnye..hehe

kanak2 tua..

Parent aku tak terlepas masuk pertandingan. Abah dan mak masuk pertandingan kupas kulit epal sape paling panjang. Ingat mak yang boleh g. rupanya Bos aku lagi dahsyat rupenye..Terbaek lah Abah!!

Sempat beromantik sebelum game..

Petang tu berakhir dengan aktiviti bebas. Mula aku ingat ak layan mandi laut. Pastu mak ajak jalan2 pulak. Aku pun berdating la ngan mak aku.hehe. Tengah jalan2 tu tembung dengan abah pulak. So jadi la kami ber3 jalan2 dan makan keropok lekor dan goreng pisang di tepi pantai sambil di hembus bayu nan dingin..cewwah..

malam pulak ada tahlil. Sepatutnya lepas maghrib startnye. Tapi sebab RAMAI SANGAT2 yang datang so kena tunda jadi lepas isya'. Sempat jugak la aku membasuh diorang yang petang tadi seronok sangat suh jangan lupa bab solat dan agama yang di ajar oleh Ustaz n Ustazah kuarga kami. Tak lain dan tak bukan Our Grandpa n Grandma le..Time ni aku bertindak bajet alim sikit la. Padahal petang tu aku tergolong dalam golongan gila..haha

Lepas tu sambil berBBQ ade Pertandingan karaok. Memula aku dah daftar. Tapi sebab lambat sangat baru giliran aku. Suara pun dah tak serak2 kering dah. So aku tarik diri.hehe. Aku g la lepak kat tepi pantai tengok pertandingan memancing. Sambil sembang2 dengan mak teh boleh pulak aku tertidur berbantalkan pasir berbumbungkan langit yang nak hujan.hehe.. Pukul 1 lebih hujan turun. so balik ke kamar beradu le..now...ZZzzzzzz....

Aktiviti pagi bermula dengan aktiviti ringan2 je. sambil tunggu nasi lemak sampai.. Sekitar pukul 11 kami bergerak ke pantai. Time ni baru mencabar!!! menghitamkan kulit..haha. Memang penat la. tapi tahun ni aku berjaya mempertahankan kejuaraan main lawan belon sapa yang bertahan dari di pecahkan oleh orang lain. Lincah gak aku ni.haha

Penat mempertahankan kejuaraan

Lepas abis game di umumkan pemenang keseluruhan pertandingan berkumpulan. Group aku dengan group hijau berkongsi mata. Di sebabkan kami baik hati. so kami beralah la. Bagi diorang johan. kami Naib je pun jadi le..huhu.

Abis sume acara tu sekarang masa untuk mandi laut!! mula2 mandi biasa2 je. Pastu makteh bagi isyarat kat aku untuk main tuju2. Apa lagi aku layan la..terus kami main macam nak gila. yang asyik terkena adalah abang ali dan aku. cess..menyesal aku mulakan. Asik aku je kena attack..haha

Dah pukul 4 kami pun naik la. aku tak sedar pun. nasib baik la boleh jama'. So boleh la rilek2 je mandi dulu.. Lepas setel semua bersiap masa untuk berpisah. Kali ni takde adegan air mata.hehe. Tapi bila fikir2 balik bila la masa nak kumpul ramai2 macam ni lagi. Ada 1 lagi peluang. kena ada yang kawen. So akak.. Leghah2 le kawinnye..keme udoh tak sabo nok kumpul lagii..hehe



sekian je cerita "moh kitey induk" aku tahun ni..Tunggu Moh kitey versi geng lembah Klang lak hujung tahun ni..hehe.Lupa pulak. Moh Kitey tu maksud nye. "Jom Bersama2 kita" ke lain ek? susah jugak nak translate ni.hehe..



sekian..

12 comments:

NuR si CiKGu RiBeNa (NSCR) said...

salam singgah..

waa...hebat giler..
minum susu dlm botol pun hebat..
terbaik punye..
hehehe

entah said...

time bila ni?ukm mn de cuti panjang kan wat masa ni?cam best je de family besar2 ni..meriah

Zulgeologist said...

nur : minum dalam keadaan terpaksa je tu..hehe

Su : weekend yang baru ni. lari jap balik umah..hehe

Siti SArah Ahmad Rusli said...

comel sgt entry niih..kuikuikui

purass said...

ahahaha kat pic bujang united tu, a.zul sorg yg pendek. kui2... ahahaha

Anonymous said...

iyeeeaaakssss!!!!

minum susu botol, laki plak tue,
yakssss!!! sengal tengkuk aku. huhu~~~

Zulgeologist said...

sarah : aku comel ek??haha

purass : pendek tapi kacak..hehe

anon : bukan selalu mengimbau kenangan silam..hahaha

cahaya_ketenangan said...

acik ain tak bwk balik ole2!!
kecewa2~
haha..

Zulgeologist said...

segan la inah..hehe

NuR si CiKGu RiBeNa (NSCR) said...

minum dlm terpaksa pun nmpk mcm rela..
hikhik

Zulgeologist said...

Nur : best gak camtu..mengimbau kenangan silam.hehe. tapi kalau mak yang suap lagi best..baru la betoi2 imbau..huhu

Anonymous said...

jordan outlet
kobe shoes
jordan shoes
off white jordan
off white shoes
off white hoodie
golden goose sneakers
supreme
fear of god
goyard bag

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share link korang