PENGUMUMAN!!!

1. Pembaca di jemput untuk copy n paste entry kat sini. Sangat alu2kan..Moga dpt kebaikan bersama. Mintak jasa baik untuk sertakan link aku gak.hehe

2.Aku mintak maaf jika ada kekhilafan dlm penulisan ak. Aku just cuba belajar2 memberi je..

3.Sebarang perbincangan lanjut boleg email kepada aku zulgeologist@gmail.com. Takupun add je tanya melalui facebook aku je.


Blog aku ni ossem ke tak ossem??

Tuesday, March 30, 2010

Terima kasih tangan2 yang adil..

Baru je tadi aku kelegaan melepaskan lelah dengan berjaya menghantar thesis, petangnya aku didatangi berita2 yang aku amat tak sangka.Tak sangka berlaku kat kolej aku. Kolej yang aku sangat menjaga nama baik pentadbiran2nya. Kolej yang aku nyatakan organisasi yang profesional.

Sebenarnya aku tak berniat nak post entri ni. Ade entri len yang aku nak storykan. tapi aku tak tau nak luah kat mane rase kecewa ni.teramat sedih dengan apa yang dilakukan oleh2 tangan2 yang berkuasa di bumi yang sementara ni.

Hari ni keluarnya result mohon kolej untuk adik2 aku. Yang selayaknya dibuang aku takde la nak kisah. tapi bila ada kes yang dibuang tanpa sebab yang munasabah sememangnya perlu dipersoalkan. aku sertakan bebrapa kisah adik2 aku yang dibuang.

Bermula dengan si A. A ni sangat2 aktif kolej. berjawatan penting kat kolej. Semua program kolej dia join. Sejak awal sem sampai la sekarang. Kalau takde peserta dia ni la yang akan wakil untuk blok dia. kalau ade dak yang tak kenal dia ni memang agak pelik la. pointer pulak atas 3. tapi dia tetap.............

Si B pulak seorang yang agak aktif blok. Bukan paling aktif dan bukan yang langsung tak aktif. memegang beberapa jawatan kat program kolej. antara orang kuat kelab. Time dinner kolej dapat naik pentas sebab pointer anugerah dekan. tapi dia tetap................

Si C pulak tak berapa aktif kolej. sekadar turun2 je. Tapi tetap pernah memegang jawatan kat kolej. Salah seorang M.T di kelab di kolej. Pointer tok sah cite. paling tinggi kat dalam kolej ni. 3.93 aku rasa ponternye.tapi dia tetap.....

Si D pulak juga adalah M.T dalam kelab yang sama. Sangat aktif dalam program2 kelab. sejak awal sem sampai la sekarang. antara penggerak kat kelab tu..tapi dia tetap...

Si E1 dan E2 pulak adalah sepasang. Asyik bersama je. Memula memang agak kurang aktif. lame kelamaan semakin aktif kolej. cuba menggiatkan diri dalam organisasi kat kolej. antara penggerak tugas kita di bumi UKM ni.tapi mereka tetap...

Cukuplah beberapa individu yang aku ceritakan ni. semuanya menerima nasib yang sama. kalau aku punya kos 4 tahun mmg aku pun menerima nasib yang sama la kan. tak kesah la aktif kolej ke, pointer dekan ke apa ke. Asalkan kita berlain aliran dengan mereka kita tetap akan dipinggirkan..

untuk adik2 yang tak dapat stay kolej ni. Takpe la dik..teruskan misi kita di tempat masing2. Semoga kat kolej ni akan dapat pengganti bagi adik2 sekalian..

kepada tangan2 yang berkuasa..tahniah di ucapkan sebab menjalankan tugas dengan baik..satu je pesan aku..

Kalau tak mampu jadi pendokong islam jadilah penyokong islam. kalau tak boleh juga, jangan jadi PENGONGKONG kepada isalam..

wallahualam...

14 comments:

sarah said...

samalaah kolej ngan UO..yg girl dorang tak buang tak tau sbb pe,tap yg boy sume di buang sbb jd PACA lain aliran ngan pntadbiran,standard aah apabila mreka2 ini mnyalahgunakan kuasa...de hikmah semua ini,moga Allah beri yg terbaik utk kita dan juga tangan2 yg 'adil' ini

Cik Pulau said...

tu la zul..aku pun terkejut bila dengar result tu..mmg xptut kot org yg x sepatutnya kena buang,. seyes x sangka benda ni boley jd cmni..

Zulgeologist said...

sarah : biar la..kat sana nanti diorg la jawab apa yang diorang buat dengan angan2 mereka..

lini : hmmm..bila dah makin tinggi jawatan makain la kena jaga kuaasa tu..

Anonymous said...

cdey tw ble bce..
nk dok kolej pon dh xsmgt..
down..

Zulgeologist said...

tu la..aku yg nak kuar ni pun sedey mengenangkan adik2..hmm...permata yg di campak merata2..

'atiyyah said...

thanks for that post...BERMAKNA...hmmmm

ica zain said...

x adil wat cmni
huhuhu

Zulgeologist said...

atiyah : same makna..huhu

ica : tu la..nnt ica jadi mep panggil balik diorg ni..hehe

~b0rN aS a SlaVe~ said...

k.sarah, ad gak laa yg kne...
tp stakat nie, ad sorg je gurlz yg jd paca kne buang...n dat person is ME!!.... huhu

Zulgeologist said...

tahniah n takziah zu..

ica zain said...

tlg abg zul
xnk jd mep
huaaaaaaaaaaa =(
xtao da nk reject cmna
isk2 ~

Zulgeologist said...

haha...xtau nk ckp pe..susah amik je la...leh gak bilik free pe..huhu

Anonymous said...

bersabarlah....ini dugaan....

Zulgeologist said...

anon : semoga allah kuatkan permata2 di atas..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share link korang