PENGUMUMAN!!!

1. Pembaca di jemput untuk copy n paste entry kat sini. Sangat alu2kan..Moga dpt kebaikan bersama. Mintak jasa baik untuk sertakan link aku gak.hehe

2.Aku mintak maaf jika ada kekhilafan dlm penulisan ak. Aku just cuba belajar2 memberi je..

3.Sebarang perbincangan lanjut boleg email kepada aku zulgeologist@gmail.com. Takupun add je tanya melalui facebook aku je.


Blog aku ni ossem ke tak ossem??

Friday, April 30, 2010

Airmata untuk Geologist

Sekejap lagi akan aku uruskan perkara terakhir aku sebagai student geology kat ukm ni. Tunggu untuk hantar tesis je ni. Bercadang untuk membuat entri ni selepas selesai menghantar tesis nanti. Tapi tak jadi la. Tak tertahan di hati untuk meluahkan segala yang terpendam..cewwah...Entri ini aku dedikasikan kepada teman2 seperjuangan yang amat2 aku kagumi kebersamaannya. Setelah 3 tahun kita bersama. kelas bersama. berjemur bersama. mandi pantai dari P.D sampai ke langkawi. memanjat batuan2 di merata tanah semenanjung. Kini tiba masa untuk kita berpisah oh geologist ku sayang..


Pertamanya untuk Fad, Aril n Manan. Sejak 1st year lagi kita bersama. Study bersama2. Teringat ketika kita study sambil mengepes, sambil memoker, sape kalah buat air.oh indahnya masa tu. sangat2 gembira study group bersama korang. Untuk fad terutamanya terima kasih banyak2. Sejak 1st year lagi kita bersama2. Hg yang bagi aku tumpang pergi kelas. Kita saling mengejut walaupun kadang2 dua2 terlepas pergi kelas..hehe. walaupun cubaan aku untuk study bersama time paper last hari tu gagal tapi aku harap kenangan kita tetap menjadi kenangan...Maaf sangat2 kepada aril sebab ketidakberjayaan aku untuk study bersama2 malam last ari tu.

Untuk waqi, samhan, aiman, apiz dan amet. Korang sebagai teman semajoring aku aku amat berterima kasih sebab sudi study group time kita kat tahun 3 ni. Semoga bilik PMFST akan menjadi saksi keriangan kita study bersama2..Samhan yang amat selalu aku kenakan tapi tetap tenang. Apiz yang kita sangat rapat time 3rd year ni. Aiman yang berjuang bersama aku di medan kampus.

Kepada waqi seorang. sangat2 terima kasih sebab sudi menumpangkan aku kat rumah hg time aku fieldwork tesis. setiap pagi menyusahkan hg untuk hantar aku pergi pantai Chendering. Juga terima kasih sebab menjadi orang kuat dalam geng cathering geologist.

untuk ahli kumpulan KOLOT entertainment maaf andai sepanjang aku menjadi pengarah urusan kita aku ada terkurang membuat kerja. Sangat2 seronok sepanjang 3 tahun bersama kamu oh Rasydan, Basiaq, Shi n Fad sekali lagi. Shi dan basiaq yang kita rapat time fieldwork K.Krai menginap di bilik sama. Khemah yang sama. Berkongsi cerita. Saling mengenakan. Spoting sangat dalam bergurau..Rasydan selaku YB kita. Terima kasih diatas segala buah fikiran hg. walaupun kita berada dialiran yang lain tapi persahabatan kita akan tetap kukenang.

Untuk Amet dan Jambu.. Kita pernah berpisah dulu time kat Matrik kini kita berpisah sekali lagi. Ketika berkenalan lebih dari geologist yang lain. Maaf kan aku andai selama 4 tahun perkenalan kita ada kekurangan yang aku buat kat korang.

Untuk teman2 secathering,alex,pau,waqi,lolo,din,epen,shi,auni,chepot dll maaf di semester last ni aku tak dapat memberi peluang kerja untuk kalian. mintak maaf kalau aku ada buat salah sepenjang aku menguruskan korang. Tapi korang memang terbaek la walau ada yang datang lambat.hehe. Untuk chepot. dulu kita tak berapa kenal pun. tapi keslumberan kita membuatkan kita mampu bersama.bermula dengan gelaran ustaz bertukar kepada YB yg hg panggil aku. Semua ni akan tetapku kenang. Untuk Alex. tak sangka kini kita mampu bergelak bersama. Teringat masa hg nasihat budak kat cathering suruh jaga solat. memang respek la dengan keterbukaan hg..Pau waqi dan lolo selaku orang kuat Zaaba. korang memang ada sikap tolong menolong dalam menandakan attendance sesama korang.hehe

Untuk dol n hassan. mungkin korang ingat lagi time 1st sem korang selalu bersama. Aku join gak kadang. pergi library time tu. mamat skema yang telah matang sekarang sehingga sangat jarang aku menjejak kaki kat library tu.hehe. Untuk Dol mungkin dah tiba masanya hg accept request aku kat Fb tu kut.hehe. Untuk Hassan tolong lah like status aku lagi lepas ni..hehe

Untuk yazid, khai, syafiq, kita dulu tak rapat sangat pun. Tapi semakin lama kita bersama semakin rapat dan kini kita mampu bergurau bersama. Si tinggi2 sekalian semoga menjadi orang yang tinggi kelak..Yazid dengan gurauan tahap palapesnya, Khai selaku salah seorang JARAK. Syafiq dengan amoi2nya..semuanya menjadi kenangan..

untuk ese dan nippon, teringat time amali mineral dan batuan dulu kita merupakan dua golongan yang sama2 bising dan akhirnya kita bergabung dan menghingarbingarkan kelas bersama kak marilah time tu.seronoknya pengalaman pertama lab bersama korang.

Untuk jimi selaku orang yang aku semakin respek. Tahniah sebab hg berjaya berubah dan pergi jauh dah ke depan berbanding aku. Best sangat2 kenangan masa 2nd year ngan group kita. Buat report sampai ke pagi. Kenangan kesusahan pergi balik ke taman pantun akan menjadi kenangan kita.

Untuk Madey. kita jarang bersembang. Tapi kalau sembang dengan hg mesti ada je benda yang hg boleh keluarkan untuk bersembang. nanti dah kerja dengan gaji mahal tu support la aku kawen ye?hehe

Salehud dan Josh lagi golongan karkun kat dalam geologist. terima kasih kepada geng2 karkun termasuk samhan,aril n jimi yang sentiasa mengingatkan teman2 lain untuk solat diawal waktu. Semoga kalian kekal di jalan ini..

Untuk din seorang. kita berkenalan di gelanggang futsal dan aku rasa hg berjaya menjadi ajk futsal yang berjaya untuk batch kita. Hampir keseluruhan budak lelaki batch kita hg berjaya kumpulkan. amat3x seronok bermain dengan batch kita. Dalam main ada gurauan. Itu yang akan paling aku kenang..

Kepada Azfar selaku captain bahtera batch kita aku amat2 berterima kasih kepada hg sebab banyak yang hang dah buat untuk batch kita. satu persatu program yang hg rangka untuk menyatukan batch kita. Oh captain yang akan ku kenang.

Kepada Chee meng yang sangat2 spoting maaf andai gurauan aku terlebih kat hg. seronok ada teman berbangsa lain macam kamu. seorang yang spoting. Mampu menyelit di celahan bangsa lain. tabik la kat u Chee Meng.

Mungkin ramai yang dah tahu aku sangat mudah mengalirkan air mata kerana nilai persahabatan dan hari ni mengalir air mata aku mengenangkan kenangan bersama kalian. 3 tahun yang penuh erti. Indahnya 3 tahun ni. Lepas ni masing2 akan membawa haluan masing2. Tiada lagi gurauan bersama. Tiada lagi fieldwork bersama. Tiada lagi mandi laut bersama. Tiada lagi solat di Sg Mei bersama. Tiada lagi Lab bersama. Tiada lagi futsal bersama. Biarlah air mata mengalir d atas harga 3 tahun kebersamaan kita. Semoga kalian berjaya di jalan masing2.

Untuk gadis2 geologist. Maaf aku tak mampu mencoret khas untuk korang. Tapi korang memang terbaek. Mesti ada yang terasa dengan gurauan aku kan. So aki mintak maaf sangat2 kat gadis2 geologist ni. Terima kasih menganggap aku sebagai kawan korang..

Yang terakhirnya.. semoga kita berjumpa lagi oh geologistku sayang..

Jadilah seperti batu,
walau terus dihempas badai,
Namun tegar bicara kebenaran..

salam sayang untuk temanku..

sekian..

10 comments:

Amal said...

knp tak ada nama aku kat part catering?
hahaha

thank you zul. such a great moments rite. keep it. coz u'll nver find it anymore.

:)

Zulgeologist said...

Nak bubuh dah tadi..tp tak adil untuk gadis2 lain..hehe..sori2..:p

basiaq said...

sebelum aku terlupa, terima kasih kat hang sebab hang, kashi n rasydan yang menjayakan bagan lalang hari tu....aku banyak tengok jer..haha...sbb aku tau spe yg dikalangan kte yg bleh "handle"kn yang laen....kalo aku yg cbe handlekn, mungkin aku dh berenang gie pelantar tu....

basiaq said...

lagi 1, terok mcm mne pn halangan yg mendatang, kna sntiasa senyum...haha

Misal Zarith said...

zul ;)thanks u.sorry for everything too.good luck for ur future! ;)

fadzlin hasani said...

sob2....

fadzlin hasani said...

sob2...(jgn lupa rm5 aku).hheheh

Mohd Rasydan said...

aku xsuka entry ni. delete blik. haha

Zulgeologist said...

basiaq : takde hal..memang suka mengawal kawan2 yg semakin tua..senyum..haha

misal : okai..hg pun same..:)

fad : elok2 sikit..aku dah bayar k..sob2..

dan : ke hg nk copy entri aku ni??haha

Anonymous said...

Everything is very opern with a clear description of the issues.
It was really informative. Your site is extremely helpful.
Many thanks for sharing!

my site htc desire deals, ,

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share link korang