PENGUMUMAN!!!

1. Pembaca di jemput untuk copy n paste entry kat sini. Sangat alu2kan..Moga dpt kebaikan bersama. Mintak jasa baik untuk sertakan link aku gak.hehe

2.Aku mintak maaf jika ada kekhilafan dlm penulisan ak. Aku just cuba belajar2 memberi je..

3.Sebarang perbincangan lanjut boleg email kepada aku zulgeologist@gmail.com. Takupun add je tanya melalui facebook aku je.


Blog aku ni ossem ke tak ossem??

Tuesday, September 15, 2009

ada apa dengan IMAN???

tadi ade slot ceramah syoknye syawal kat kiz ni..ade 3 kisah yg dibawa oleh penceramah.2 darinye aku da dengar sebelum ni..kisah ashabul ukhdud n kisah mashitah tukang sisir rambut anak firaun..aku nak kongsi kisah yg first time aku dengar.sesuai sgt ntuk lelaki di luar sane.eh yg kat sini pun sesuai gak.hehe.cite die gini...

pada suatu hari...
eh silap2..

kat 1 tempat tu ade sorg jejaka yg kacak.tatau r camne tahap kacak die..mcm aku kut.haha.hari2 die lalu kat depan istana permaisuri kut.ke rumah die ek.lebih kurg gitu la..kire permaisuri ni duk usha la mamat ni hari2..usha punya usha timbul akal jahat kat otak minah ni..die nak ehem2 ngan jejaka ni..die pun wat la trick ntuk perangkap si mamat ni ntuk masuk bilik die..pastu die pun kunci pintu.tggl la 2 org dalam tu..kalu korg pe yg korg nak wat?? pucuk dicita ulam mendatang siot.huhu..dengan tahap KEIMANAN yang ade kat mamat ni die pun pk camne nak mepertahankan KEIMANAN die ni..kalu lompat tingkap kompom goal la die..so die pun dapat akal yg bernas..die mintak masuk tandas 'please teacher may i go out'.eh ni ayat time aku skol rendah dulu.haha.permaisuri ni pun benarkan..dalam tandas tu pun korg nak tau pe die buat?mesti nak kan??hehe.die pun bersedia la..tapi jgn salah paham.die bersedia ngan helah nak mempertahankan KEIMANAN die tu r..die pun nampak sisa2 kumbahan dari perut kat tandas tu..ngan tahap KEIMANAN yang ingin dipertahankan.die pun lumur 1 badan die ngan taik tu..ngan harapan untuk permaisuri tu jijik tgk die..mmg betoi sangkaan die..permaisuri tu halau die kuar dari blik tu..berjaya gak trick die nak pertahankan IMAN die..

korg tgk..betapa die berusaha nak mempertahankan IMAN die.cuba kite hitung diri kite ni..dah la iman ni lemah.mmg sgt susah nak dipertahankan..so kite kene contohi sikap pemuda tadi..kalu kena kat pemuda yg me sebat je..mau tiap2 ari de g bilik minah tu.huhu.pe yg bek dr cite ni harap sahabat2 dpt jadikan iktibar.semoga keimanan yg ingin kite pupuk terus subur mekar di hati..



Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share link korang