PENGUMUMAN!!!

1. Pembaca di jemput untuk copy n paste entry kat sini. Sangat alu2kan..Moga dpt kebaikan bersama. Mintak jasa baik untuk sertakan link aku gak.hehe

2.Aku mintak maaf jika ada kekhilafan dlm penulisan ak. Aku just cuba belajar2 memberi je..

3.Sebarang perbincangan lanjut boleg email kepada aku zulgeologist@gmail.com. Takupun add je tanya melalui facebook aku je.


Blog aku ni ossem ke tak ossem??

Wednesday, September 9, 2009

malas toi aku nak puasa...

puasa...ape kite rase time pose ni??nak wat kerja2 berat nak ke?nak bersukan?huishhh...penat tu..nak pegi kelas jalan kaki?mals giler...nak daki tangga kolej ibu zain??hadui...rase macam nak berbuka je...ni la keluhan yang kite dengar..bile pose ni..tido memang best..perut kosong..memang nyenyak r tido...

nak kongsi 1 cerita....

tentang hamid bourguiba..sahabat2 kenal??

die ni la tokoh islam yang tersohor...haha..cet..sebenarnye die ni la presiden tunisia 1957 hingga 1987. pada tahun 1961 die dah buat 1 tindakan drastik kepada penjawat awam negara die..die melarang penjawat awam diorg berpuasa!!!..nak tunjuk die ni memang betoi2 serius..die bersama kabinetnye makan lunch live kat t.v(tau pulak nak berjemaah.huhu)nak tau alasan pe yg die pakai untuk melarang penjawat awam negara die ni pose??nak ke tak aku cite je la ek??huhu.alasannye sebab dengan puasa ni menyebabkan penjawat awam negara die tak produktif..logik ke??memang tak logik..sedangkan perang badar pun berlaku time bulan ramadan kan?menang pulak tu..

kalu ikut sejarah sememangnye tak logik langsung perbuatan pak hamid tu..tapi kite kembali kepada keluhan yang kat atas td..memang kite tak boleh melawan ape yg si hamid tu ckp kalu berdasarkan situasi sekarang ni..memang umat islam tak produktif time bulan pose ni..jadi..saye menyeru diri saye n sahabat2 untuk bersama2 menangkis kate2 hamid bourguiba tu..kite buktikan umat islam sangat produktif time bulan ramadan ni..semakin rajin belajar.semakn tangkas buat kerja.semakin laju berlari..dan yang penting semakin produktif beribadah kepada ALLAH swt..

'puasa pemangkin produktiviti berkesan'



Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share link korang