PENGUMUMAN!!!

1. Pembaca di jemput untuk copy n paste entry kat sini. Sangat alu2kan..Moga dpt kebaikan bersama. Mintak jasa baik untuk sertakan link aku gak.hehe

2.Aku mintak maaf jika ada kekhilafan dlm penulisan ak. Aku just cuba belajar2 memberi je..

3.Sebarang perbincangan lanjut boleg email kepada aku zulgeologist@gmail.com. Takupun add je tanya melalui facebook aku je.


Blog aku ni ossem ke tak ossem??

Wednesday, September 16, 2009

Penting pencetus pening..

Tadi time aku duk bergelak ketawa ngan member.Terkeluar sepotong ayat.Penting n pening.Pentingkan dunia n peningkan akhirat.Penting n pening.2 perkataan yang hampir ejaan n maksud pun boleh dikaitkan. Bile kite pentingkan something. So kite akan memeningkan kepala untuk mendapatkan kepentingan tu.hmm..Tapi kite tgk skang. Sbg student. Ayat besa kita dengar."adui..exam dah dekat ni.Pening aku nak study camne. Banyak tak cover lagi".Tapi jarang kite dengar."adui..Bile2 pun aku leh mati.Amalan tak ready lg ni.Pening2". Berapa kerat je dalam kalangan kite ni yang duk fikir n peningkan kepala untuk tergolong dalam org yang berjaya di sana kelak.Kalu tanye sape yg nak masuk syurga??sume nak agkt tangan.Tapi ape yang kite dah buat untuk claim syurga ALLAH nanti.Ape je yg kite pkkan untuk jumpa yg MAHA ESA nnt.Yg kite sbg student ni duk pk tntg belajar je. Kalau kat ukm ni yg fpi n fpend tu takpe la gak.Mmg kompom belajar ilmu agama.Tapi yg fak len ni. Ade kesah tntg bekalan nak ke padang mahshar nnt?bekalan nak ke DECTAR,DG n KTAMS tu ade la(tu pun time dekat nak exam.huhu). Bukan nak suruh lupa terus tentang dunia ni. Nanti kate aku ni jumud sgt pulak. Tp tak mungkin kut ade org cakap aku ni jumud.haha. Pandai2 la bahagikan mase yg ALLAH bagi kat kite ni ngan sebaiknye. So aku menyeru diri aku n sahabat2 len untuk bersama kite pentingkan dunia. Namun kte penting kuasa 2 + pening kuasa 2 kan akhirat..

1 comment:

Unknown said...

antara 10 muwasafat muslim --> terurus segala urusannya..so,bijak2 la ye bahagikan masa!(terutama yg taip ni haa..adui~)
:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share link korang